... امروز: شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 0:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رییس جمهور چین، وارد پاریس، پایتخت فرانسه شد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قرار است از شی جین پینگ بخواهد که عدم تعادل تجاری را کاهش دهد و از نفوذ خود بر روسیه بر سر جنگ در اوکراین استفاده کند .

سیاست شرق _ شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، تور اروپایی خود را از فرانسه آغاز کرد و وارد پاریس شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رییس جمهور چین، روز یکشنبه، هنگام ورود به پاریس برای یک سفر نادر در پس زمینه اختلافات تجاری فزاینده با اتحادیه اروپا، روابط چین با فرانسه را به عنوان یک الگوی بین المللی ستود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قرار است از شی جین پینگ بخواهد که عدم تعادل تجاری را کاهش دهد و از نفوذ خود بر روسیه بر سر جنگ در اوکراین استفاده کند .

رئیس جمهور چین قرار است روز دوشنبه با مکرون و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار کند

شی که در پاریس مورد استقبال گابریل آتال، نخست وزیر این کشور قرار گرفت، در بیانیه ای که در بدو ورودش منتشر شد، گفت که روابط چین و فرانسه “الگویی برای جامعه بین المللی همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد بین کشورهایی با سیستم های اجتماعی مختلف است.” .

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ماه ژانویه، پکن تحقیقاتی را در مورد واردات بیشتر برند های ساخت فرانسه آغاز کرد ، اقدامی که به طور گسترده به عنوان اقدامی تلافی جویانه برای تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود .

مکرون در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی La Tribune پیش از سفر دو روزه شی جین پینگ، که اولین سفر او به این منطقه در پنج سال گذشته است، گفت: “ما می خواهیم تبادلات متقابل را به دست آوریم و عناصر امنیت اقتصادی خود را در نظر بگیریم.

“۲۷ عضو اتحادیه اروپا – به ویژه فرانسه و آلمان – در نگرش خود نسبت به چین اختلاف نظر دارند.

مکرون بدون نام بردن از هیچ کشوری گفت: «در اروپا، ما در این موضوع اتفاق نظر نداریم، زیرا برخی از بازیگران همچنان چین را اساساً بازار فرصت‌ها می‌دانند».

این اختلافات می تواند توانایی اتحادیه اروپا برای تأثیرگذاری بر غول آسیایی را تضعیف کند.مقامات گفتند که فرانسه همچنین به دنبال پیشرفت در باز کردن بازار چین برای صادرات محصولات کشاورزی خود و حل مسائل مربوط به نگرانی های صنعت آرایشی فرانسه در مورد حقوق مالکیت معنوی خواهد بود.

گفته افراد آشنا با مذاکرات، چین ممکن است در طول سفر شی جین پینگ سفارش خرید حدود ۵۰ هواپیمای ایرباس را اعلام کند ، اما هنوز مشخص نیست که آیا این یک قرارداد جدید خواهد بود یا خیر.

فرانسه مایل است چین را وادار کند که مسکو را برای توقف عملیات در اوکراین تحت فشار قرار دهد، برای اولین بار بلافاصله پس از سفر ماکرون به پکن، رئیس جمهور چین با ولودیمیر زلنسکی تماس گرفت.

منابع دیپلماتیک فرانسوی گفت: «اگر چینی‌ها به دنبال تعمیق روابط با شرکای اروپایی هستند، واقعاً مهم است که دیدگاه ما را بشنوند و آن را جدی بگیرند.»

ماکرون روز سه شنبه شی را به پیرنه، منطقه کوهستانی مورد علاقه رئیس جمهور فرانسه به عنوان زادگاه مادربزرگ مادری اش، پیش از سفر شی به صربستان و مجارستان، کشورهای دوست روسیه خواهد برد.

براساس گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون انتظار دارد در جریان دیدار با رهبر چین درباره درگیری اوکراین با وی گفتگو کند.

شی جین پینگ اظهار داشت که در سفر خود به فرانسه، روابط دو کشور و همچنین مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را با رییس جمهور فرانسه مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »