... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
اجتماعی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 11:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روسای دولت هایی که، به دلیل سوانح هوایی جان سپردند

روسای دولت ها و رهبران سیاسی دنیا نیز ، از گزند اتفاقات مختلف و سوانح هوایی به دور نیستند، آنگونه که برخی از آنها در سقوط بالگرد یا هواپیما جان خود را از دست داده اند.

سیاست شرق _ روسای دولت ها و رهبران سیاسی دنیا نیز ، از گزند اتفاقات مختلف و سوانح هوایی به دور نیستند، آنگونه که برخی از آنها در سقوط بالگرد یا هواپیما جان خود را از دست داده اند.

  • ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در ۱۹ می ۲۰۲۴،در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، در ایران جان خود را از دست داد.
  • ۱۰ آوریل ۲۰۱۰. لخ کاچینسکی، رئیس جمهور لهستان در یک سانحه هوایی در نزدیکی شهر اسمولنسک روسیه به طرز غم انگیزی جان باخت. تحقیقات انجام شده توسط مقامات ورشو نشان داد که این حادثه ناشی از اشتباهات خدمه و برنامه ریزی ناکافی برای پرواز بوده است. هواپیمای درگیر در این فاجعه،  Tu-154 بود.
  • ۶ آوریل ۱۹۹۴. رئیس جمهور رواندا، جوونال هابیاریمانا و رئیس جمهور بوروندی، سیپرین نتاریامیرا، پس از سقوط هواپیمای حامل این مقامات، توسط یک موشک زمین به هوا، جان خود را از دست دادند. مقصران این حادث شناسایی نشدند. این حملات به عنوان یک کاتالیزور و یکی از فاجعه آمیر ترین فصول در تاریخ ثبت شده است: نسل کشی مردم توتسی، که به اشتباه مسئول ترور رهبر رواندا شناخته شدند. هواپیمای مورد نظر، داسو فالکون ۵۰ بود.
  • ۱۷ اوت ۱۹۸۸. محمد ضیاءالحق، رئیس جمهور پاکستان، همراه با سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد و رئیس استخبارات پاکستان مسئول حمایت از ستیزه جویان افغان در یک سانحه هوایی جان باختند. علت دقیق این حادثه همچنان یک راز باقی مانده است، زیرا جعبه سیاه هواپیما هرگز پیدا نشد. هواپیمای مورد استفاده لاکهید C-130 هرکول بود.
  • ۱۳ آوریل ۱۹۶۶. عبدالسلام محمد عارف الجمیلی، رئیس جمهور عراق، به طرز غم انگیزی در یک سانحه هوایی در نزدیکی بصره درگذشت. برخی از بازرسان احتمال دادند که این سقوط در نتیجه خرابکاری هواداران حزب بعث بوده است. هواپیمای درگیر در این فاجعه De Havilland DH.104 Dove 1 بود.
  • ۱۷ فوریه ۱۹۵۹. عدنان مندرس، نخست وزیر ترکیه، به طور معجزه آسایی از سقوط هواپیما در مسیر لندن جان سالم به در برد تا توافقنامه قبرس را با بریتانیا و یونان نهایی کند. تحقیقات در مورد این سانحه نتوانست علت حادثه را مشخص کند. مدل هواپیمای در این فاجعه از نوع Viscount Type 793 بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »