... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 9:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اتهامات رئیس جمهوری آذربایجان علیه ایران در حاشیه کنفرانس مونیخ

علی آف: کسانی که تروریست را فرستادند، باید محاکمه شوند. تنها پس از آن، می توانیم در مورد هر نوع عادی سازی صحبت کنیم. 

سیاست شرق _ الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان ، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و در گفتگو با رسانه ها، درباره حمله به سفارت این کشور در تهران، ادعاهایی در این خصوص مطرح کرد.

به نقل از آژانس خبری آذربایجان (آپا)، الهام علی اف، در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر« عادی سازی روابط ایران و آذربایجان را چگونه می بینید؟ چه کسی باید قدم اول را بردارد؟» گفت: در آن ۳۰، ۴۰دقیقه ای که این تروریست داخل سفارت بود، خلع سلاح نشد. در طول این مدت ماشین های نیروهای امنیتی و پلیس می آمدند و می رفتند ولی به این مرد اجازه دادند که دوبار وارد سفارت شود و یک افسر امنیتی ما را بکشد و دونفر دیگر را زخمی کند.

وی در ادامه ادعای خود گفت: اگر شجاعت یکی از کارمندان ما نبود که توانست با دست خالی این تروریست را خلع سلاح کند، شاید ده ها نفر از جمله خانواده های دیپلمات های آذربایجانی و بچه هایی که آنجا زندگی می کردند، در این حمله کشته می شدند.

الهام علی اف در ادامه بیان کرد:ما درخواست تحقیق فوری و شفاف داریم.

رییس جمهور آذربایجان در ادامه ادعا ها و اتهام زنی های خود در این رابطه افزود: مهمتر از همه، کسانی که تروریست را فرستادند، باید محاکمه شوند. تنها پس از آن، می توانیم در مورد هر نوع عادی سازی صحبت کنیم. 

به گزارش سیاست شرق، ساعت ۸ صبح روز روز جمعه ، ۷ بهمن ۱۴۰۱،یک دستگاه خودروی پراید با توقف مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و پس از به کار گیری سلاح ،موفق به ورود به داخل ساختمان سفارت می‌شود. پس از حمله این فرد به سفارت اورخان عسگروف، رئیس گروه حفاظت سفارت کشته و ۲ نفر دیگر مجروح شدند.

پس از این حادثه، دستگاههای امنیتی و قضایی وارد عمل و فرد مهاجم بازداشت گردید. بنا به گزارش مراجع قضایی، انگیزه فرد مهاجم، شخصی عنوان شده است.(بیشتر بخوانید)

در پی این حادثه، حسین امیرعبداللهیان،وزیر امورخارجه ایران، در تماس تلفنی با همتای آذربایجانی خود، در این خصوص گفتگو و تبادل نظر نمود.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »