... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 6:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
افزایش سطح تنش بین روسیه و ناتو؛

استقرار لشکر ۱٠۱ هوابرد آمریکا در اروپا

سربازان آمریکایی یک پادگان در پایگاه هوایی نظامی رومانی ایجاد کردند، حدود 4700 نفر از نیروهای زبده برای تقویت جناح شرقی ناتو مستقر شده اند. 

سیاست شرق _ لشکر ۱۰۱ هوابرد، سپاه ویژه حمله هوایی ارتش ایالات متحده، برای اولین بار در نزدیک به ۸۰ سال گذشته در مرز رومانی با اوکراین برای تمرینات نظامی مستقر شد.

به نقل از سی بی اس (CBS)، سربازان آمریکایی یک پادگان در پایگاه هوایی نظامی رومانی ایجاد کردند، حدود ۴۷۰۰ نفر از نیروهای زبده برای تقویت جناح شرقی ناتو مستقر شده اند. 

در حال حاضر، سربازان رومانیایی و ایالات متحده تمرینات مشترک حمله زمینی و هوایی را با گشت زنی واقعی تانک و شلیک توپ انجام داده اند.

این اقدام ارتش ایالات متحده، بیانگر سطح بالای تنش میان روسیه و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی «ناتو» به‌شمار می‌رود که لشکر ۱۰۱ هوابرد خود را برای اولین بار پس از ۸۰ سال در اروپا مستقر کرد.

جان لوباس، جانشین فرمانده این یگان زبده، که به عنوان نیروی پیاده نظام عمل خواهد کرد، می گوید: ما آماده دفاع از هر وجب از خاک ناتو هستیم. ما توانایی‌های منحصربه‌فردی را از قدرت حمله هوایی خود به ارمغان می‌آوریم… ما یک نیروی پیاده نظام سبک هستیم، اما، باز هم، ما این تحرک را با هواپیماها و حملات هوایی خود به ارمغان می‌آوریم.»

این تحرکات نظامی آمریکا در حالی است که، تنش بین غرب و روسیه بر سر درگیری در اوکراین بیشتر شده است. رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در موارد متعددی مخالفت خود را با گسترش حضور ناتو در شرق قلمرو اروپا اعلام نموده است.

این واحد پیاده نظام با نام مستعار «عقاب‌های خروشان» برای اعزام سریع به عرصه نبرد در هر کجای جهان آموزش دیده و از آمادگی رزمی بالایی برخوردار است

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »