... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار وزیر دفاع آمریکا نسبت به قدرت روزافزون چین

سیاست شرق _ وزیر دفاع آمریکا طی هشداری شدید به چین، گفت: آمریکا اجازه نخواهد داد پکن منطقه‌اش را تغییر شکل دهد.

به نقل از شبکه فاکس نیوز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان یک سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان اظهار کرد: “جمهوری دموکراتیک خلق چین تنها کشور دارای اراده و قدرت روز افزون برای تغییر شکل دادن به منطقه و نظم بین المللی در جهت خدمت به ترجیحات مستبدانه خود است.

وی در ادامه افزود:« بگذارید صریح بگویم: ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد.»

آستین بیان کرد، آمریکا “به شکلی که تا کنون سابقه نداشته در حال تطبیق دادن بودجه‌اش با چالش چین است.”

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: وزارت دفاع آمریکا در حال صرف تمرکز، وقت و پول خود برای رفع نیازهایش است بنا براین ما سرمایه گذاری هایمان را با مفاهیم عملیاتی جدید مناسبت بازدارندگی قرن ۲۱ در حوزه هند-اقیانوسیه تطبیق می‌دهیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت، در نشستی که اخیرا با همتای چینی خود داشته بر “نگرانی‌های جدی” آمریکا در قبال “رفتار هر چه خطرناکتر” هواپیماهای چینی حین پرواز روی اراضی مورد مناقشه در منطقه خود “تاکید کرده است.”

آستین ادامه داد: من تصریح کردم آمریکا به پرواز هواپیماها، راندن کشتی ها و اجرای عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهند ادامه خواهد داد.

روز دوشنبه پنتاگون در یک گزارش سالانه امنیتی درباره چین هشدار داد، پکن احتمالا تا سال ۲۰۳۵ مالک ۱۵۰۰ کلاهک هسته ای خواهد بود و شرایطش برای استفاده از آنها مشخص نیست.

آستین خاطر نشان کرد: در چند سال آینده شرایط رقابت ما با جمهوری خلق چین مشخص خواهد شد. این سالها آینده امنیت در اروپا را تعیین خواهند کرد و یا نوه های ما وارث یک جهان باز مبتنی بر قوانین و حقوق خواهند شد یا با مستبدانی جسور شده که به دنبال تسلط یافتن از طریق زور و ترس هستند، روبرو می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »