... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 2:07 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور ایران و امیر کویت؛

رئیسی خواهان ارتقای ظرفیت همکاری های ایران و کویت شد

رئیسی:افزایش رفت و آمد مقامات دو کشور می‌تواند ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه را هر چه بیشتر عملیاتی و فعال کند.

سیاست شرق _ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، در گفت‌وگوی تلفنی با امیر کویت، با بیان این‌ که «نزدیک شدن دل‌های مسلمانان در چنین مناسبت‌هایی انسجام میان کشورهای اسلامی را بیشتر می‌کند»، اظهار داشت: دیدار و گفتگوی مقامات دو کشور ارتقای ظرفیت همکاری‌های دوجانبه را فعال خواهد کرد.

به نقل از ایسنا، اقای رئیسی بعد از ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت، با تبریک عید سعید فطر به وی و مردم کشورشان گفت: امیدوارم خداوند به برکت عید فطر برکاتش را نصیب ملت همسایه و دوست کویت و همه مسلمانان کند. نزدیک شدن دل‌های مسلمانان در چنین مناسبت‌هایی، انسجام میان کشورهای اسلامی را بیشتر می‌کند.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای دیدار با امیر کویت در تهران افزود: افزایش رفت و آمد مقامات دو کشور می‌تواند ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه را هر چه بیشتر عملیاتی و فعال کند.

آقای رئیسی مواضع کویت را در قبال توطئه‌های منطقه‌ای، آگاهانه توصیف کرد و با یادآوری مناسبات خوب ایران و کویت در گذشته، تاکید کرد که باید روابط ایران و کویت به عنوان دو دوست قدیمی به ظرفیت واقعی خود بازگردد.

«شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم ایران اظهار داشت: عمیقا از رویکرد جدید و اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران در دوره جنابعالی برای گسترش روابط با کشورهای همسایه و دوست قائل است، خرسندیم.

امیر کویت نیز متقابلا با اظهار امیدواری برای میزبانی از آقای رئیسی تصریح کرد: دیدارهای مقامات دو کشور و به ویژه مقامات عالی ایران و کویت می‌تواند به گسترش روابط فیمابین و تقویت تلاش‌های مشترک برای تامین منافع متقابل کمک کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »