... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - 12:12 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
در بازگشت از بروکسل؛

اردوغان: ترکیه به تحریم‌ها علیه روسیه نخواهد پیوست

اردوغان: در زمینه تحریم ها، ما در حال مطالعه دستورالعمل های سازمان ملل هستیم، اما فراموش نکنیم که نمی توانیم روابط خود را با روسیه کنار بگذاریم.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه AP Photo/ابراهیم نوروزی

سیاست شرق _  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در برگشت از نشست ناتو در بروکسل،به خبرنگاران گفت: مقامات ترکیه نمی توانند به تحریم ها علیه روسیه بپیوندند، زیرا آنها نمی توانند اجازه دهند شهروندان خود بدون گاز روسیه منجمد شوند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: در زمینه تحریم ها، ما در حال مطالعه دستورالعمل های سازمان ملل هستیم، اما فراموش نکنیم که نمی توانیم روابط خود را با روسیه کنار بگذاریم. گاز طبیعی که ما استفاده می کنیم از روسیه می آید. علاوه بر این، ما در حال ساخت نیروگاه هسته ای آکویو خود با روسیه هستیم. ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. وقتی این را به [امانوئل] ماکرون [رئیس جمهور فرانسه] گفتم، حتی او گفت که من درست می گویم.

به نقل از روزنامه حریت، وی گفت که ما باید به این مسئله توجه کنیم، اولاً من نمی توانم مردم خود را در زمستان رها کنم تا یخ بزنند و ثانیاً نمی توانم ما این صنعت را به طور کامل راه اندازی کنم.

اردوغان بار دیگر تاکید کرد که مقامات جمهوری “باید از شهروندان خود محافظت کنند.” او گفت: “ما کشوری با جمعیت ۸۵ میلیون نفری داریم. ما انواع تعهدات داریم. علاوه بر آن، ما ۵۶ کامیون کمک های بشردوستانه برای اوکراینی ها ارسال کرده ایم. ما به آنها غذا، پوشاک، دارو می دهیم.”

آنکارا بارها اعلام کرد که ترکیه قصد ندارد به تحریم‌های روسیه بپیوندد تا به اقتصاد خود آسیب نرساند و کانال های گفت‌وگو با فدراسیون روسیه باز باقی بماند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۲۴ فوریه در پاسخ به درخواست سران جمهوری های خودخوانده دونباس تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین گرفت و تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های اوکراین ندارد. کشورهای غربی با اعمال تحریم علیه اشخاص فیزیکی و حقوقی به اقدامات مقامات روسیه پاسخ دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »