... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - 6:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
دولت پاکستان در معرض سقوط قرار گرفت؛

پارلمان پاکستان، جلسه رای عدم اعتماد به دولت عمران خان را به تعویق انداخت

قرار بود که نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه خطاب به ملت پاکستان سخنرانی داشته باشد که پس از توصیه ژنرال قمرجاوید باجوا، سخنرانی خود را به تعویق انداخت.

سیاست شرق _ پارلمان پاکستان روز پنجشنبه، بحث بین جناح های مختلف درباره رای عدم اعتماد به دولت عمران خان را تا سوم آوریل به تعویق انداخت، این درحالی است که عمران خان امشب برای مردم پاکستان سخنرانی خواهد کرد.

بنا به گزارش رسانه های پاکستانی، قرار بود که نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه خطاب به ملت پاکستان سخنرانی داشته باشد که پس از توصیه ژنرال قمرجاوید باجوا، سخنرانی خود را به تعویق انداخت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان، قرار است امشب، یک روز پس از آن که سخنرانی تلویزیونی خود را به تعویق انداخته بود، با مردم سخن بگوید.

به گزارش ARY، نخست وزیر پاکستان پس از ریاست جلسه شورای امنیت ملی، سخنرانی ملی خود را ایراد خواهد کرد. این جلسه با حضور رهبران نظامی و غیرنظامی برگزار خواهد شد که در آن در مورد توطئه خارجی برای سرنگونی دولت با افراد حاضر در جلسه، مطرح خواهد شد.

نشست شورای امنیت ملی یک روز پس از آن برگزار می‌شود که نخست‌وزیر در جلسه هیئت دولت از نامه ای به نخست‌وزیر پرده برداشته شد. خان بعداً محتوای نامه را با روزنامه نگاران ارشد کشور در میان گذاشت. 

روز پنجشنبه، ایالات متحده ادعای تلاش برای سرنگونی دولت عمران خان را رد کرد. به گزارش روزنامه پاک داون، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هیچ یک از آژانس ها یا مقامات این کشور هیچ نامه ای در مورد وضعیت سیاسی این کشور به پاکستان ارسال نکرده اند.

سخنرانی عمران خان خطاب به ملت در حالی صورت می گیرد که مجلس ملی پاکستان در مورد رای اعتماد به دولت او بحث می کند. دولت این سیاستمدار ۶۹ ساله پس از متحد کلیدی جنبش متحدی قومی (پاکستان) با هفت عضو که به مخالفان پیوستند، در اقلیت است. در مجلس پاکستان با ۳۴۲ عضو، اپوزیسیون دارای ۱۷۷ نماینده در مقابل حامیان دولت است.

در تاریخ پاکستان، هیچ نخست وزیری یک دوره پنج ساله کامل را تکمیل نکرده است ولی از طریق رای عدم اعتماد برکنار نشده اند. عمران خان پس از بی نظیر بوتو و شوکت عزیز سومین نخست وزیری است که با رای عدم اعتماد مواجه می شود. 

در همین رابطه، شازیه عطا ماری، دبیر اطلاعات حزب مردم پاکستان (PPP) و وزیر اطلاعات پاکستان روز پنجشنبه گفت که مخالفان متحد با طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر عمران خان مخالفت نمی کنند.

او گفت: «رای عدم اعتماد مخالفان به نخست وزیر عمران طبق برنامه انجام خواهد شد» و خواستار استعفای نخست وزیر شد.

شازیه مری با بیان اینکه نخست وزیر عمران اکثریت مجلس سفلی را از دست داده است، افزود که مخالفان متحد بیش از ۱۷۷ رای برای موفقیت در طرح عدم اعتماد به نخست وزیر دارند.

فواد چودری، وزیر اطلاعات، پیشتر گفته بود که مخالفان باید با توجه به وضعیت اقتصادی بین‌المللی، درخواست عدم اعتماد خود به نخست‌وزیر عمران خان را پس بگیرند.

نشست فوق‌العاده مجلس شورای ملی با طرح عدم اعتماد به نخست‌وزیر عمران خان عصر امروز پنجشنبه از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »