... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - 11:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

ژنرال قمر باجوا: پاکستان به دنبال گسترش روابط با چین و ایالات متحده است

ژنرال باجوا: او گفت که پاکستان به دنبال گسترش روابط با چین و ایالات متحده، بدون تاثیر بر روابط ما با هر کدام است
ژنرال قمر باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان

سیاست شرق _ ژنرال قمر باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان می گوید: پاکستان از رابطه راهبردی نزدیک با چین برخوردار است که این امر با تعهد این کشور به کریدور اقتصادی چین پاکستان (CPEC) نشان داده شد.

نقل از رسانه های پاکستانی،ژنرال باجوا در سخنرانی در گفتگوی امنیتی اسلام آباد افزود: “به همین ترتیب، ما یک رابطه استراتژیک طولانی و عالی با ایالات متحده داریم که بزرگترین بازار صادراتی ما باقی مانده است. “

او گفت که پاکستان به دنبال گسترش روابط با چین و ایالات متحده، بدون تاثیر بر روابط ما با هر کدام است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پاکستان گفت علاوه بر این، روابط با اتحادیه اروپا، بریتانیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای جنوب شرقی و ژاپن نیز برای پیشرفت پاکستان مهم است.

در صورت موافقت هند، آماده حرکت در مورد کشمیر هستیم.

وی همچنین گفت: “پاکستان همچنان به استفاده از گفتگو و دیپلماسی برای حل و فصل همه مسائل باقیمانده از جمله مناقشه کشمیر معتقد است و آماده است در صورت موافقت هند نیز در این جبهه پیشروی کند.”

او اظهارات مشابهی را در گفتگوی امنیتی اسلام آباد در سال گذشته بیان کرده بود، زمانی که گفته بود زمان آن رسیده است که هر دو کشور “گذشته را دفن کنند و به جلو حرکت کنند”.

ژنرال باجوا بر اهمیت دور نگه داشتن درگیری از منطقه تاکید کرد و گفت که پاکستان می خواهد مرز چین و هند به زودی از طریق دیپلماسی و گفتگو حل شود.

من معتقدم زمان آن فرا رسیده است که رهبری سیاسی منطقه از تعصبات احساسی و ادراکی خود فراتر رفته و قید تاریخ را بشکند تا برای تقریباً سه میلیارد نفر از مردم منطقه صلح و رفاه به ارمغان بیاورد.»

جنگ اوکراین

ژنرال قمر باجوا همچنین گفت که تهاجم روسیه به اوکراین باید فوراً متوقف شود و آن را یک تراژدی بزرگ توصیف کرد.

ژنرال باجوا نگرانی جدی پاکستان را در مورد این درگیری ابراز کرد و افزود که “علیرغم نگرانی های امنیتی مشروع روسیه، تجاوزات این کشور علیه یک کشور کوچکتر قابل چشم پوشی نیست.”/وی افزود: “پاکستان همواره خواستار آتش بس فوری و توقف درگیری ها شده است. ما از گفتگوی فوری میان همه طرف ها برای یافتن راه حلی پایدار برای درگیری ها حمایت می کنیم.”/او گفت که تهاجم روسیه به اوکراین بسیار ناگوار بود زیرا هزاران نفر کشته شدند، میلیون ها نفر پناهنده شدند و “نیمی از اوکراین ویران شد”./ وی گفت: پاکستان به سیاست اردوگاهی اعتقادی ندارد و روابط دوجانبه ما با شرکایمان به قیمت روابط ما با سایر کشورها نیستبه

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »