... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 0:42 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نیویورک تایمز: تظاهرات مخالفان جنگ در نیویورک

این تظاهرات که با حضور گروهی از یهودیان مخالف سیاست جنگی اسراییل سازماندهی شده بود، در حالی برگزار شد که اسرائیل عملیات نظامی خود را در غزه تشدید کرده بود.

سیاست شرق _ تظاهرات بزرگی توسط گروهای صلح در نیویورک، علیه سیاست های جنگی نتانیاهو سازماندهی شده بود، در حالی که اسرائیل عملیات نظامی خود را در غزه تشدید کرده است.

به نقل از نیویورک تایمز، صدها معترض مخالف سیاست های جنگی اسرائیل، که خواستار آتش‌بس در جنگ بین اسرائیل و حماس بودند، روز جمعه وارد ترمینال گراند سنترال در میدتاون منهتن شدند، یکی از بزرگترین تظاهرات‌هایی که شهر نیویورک از زمان آغاز درگیری سه هفته پیش شاهد بوده است.

این تظاهرات که با حضور گروهی از یهودیان مخالف سیاست جنگی اسراییل سازماندهی شده بود، در حالی برگزار شد که اسرائیل عملیات نظامی خود را در غزه تشدید کرده بود.

معترضان ایستگاه قطار را پر کردند و شعار می‌دادند: «فعلا، آتش بس» و «بگذار، غزه زنده بماند». تظاهرکنندگان اکثرا پیراهن های مشکی پوشیده بودند که روی آن نوشته شده بود «به نام ما نیست». یک افسر پلیس تخمین زد که تعداد معترضان به ۱۰۰۰ نفر می رسد.

استیو اورباخ، متخصص اطفال در شهر، گفت که نگران کودکانی است که در میانه درگیری گرفتار شده اند.

او گفت: «این باید متوقف شود. فراخوان برای آتش بس باید یک موضع اصلی و هنجاری در نظر گرفته شود.

بنرهایی مبنی بر «فلسطینی‌ها باید آزاد باشند» و «اسرائیلی‌ها خواستار آتش‌بس در حال حاضر هستند» بر روی نرده‌های راه پله در ترمینال پخش شده بود.

این اعتراض، رفت و آمد عصر روز جمعه هزاران نفر را مختل کرد. مسافران از آنجا عبور می کردند، برخی مکث می کردند و برخی دیگر گیج به نظر می رسیدند. 

پلیس تلاش کرد تا ورودی‌های گراند سنترال را مسدود کند، ناموفق بود، سپس ایستاد و تماشا کرد که تظاهرکنندگان در میدان اصلی قرار داشتند.

تا ساعت ۷ بعد از ظهر، در حالی که صدها معترض هنوز در ایستگاه بودند، پلیس به مردم گفت که آنجا را ترک کنند و شروع به دستگیری صدها معترض کرد. بلافاصله پس از آن، اداره حمل و نقل متروپولیتن اعلام کرد که به کسی اجازه ورود به ترمینال را نخواهد داد و دو ورودی را تنها به عنوان خروجی تعیین کرد.

به گزارش روز شنبه پلیس، در مجموع ۳۳۵ نفر دستگیر و به اتهام ارتکاب تخلف و اخلال در نظم عمومی برای آنها احضاریه صادر شد.

در حالی که تظاهرات در میدان اصلی به طور رسمی پایان یافت، افسران پلیس از آسانسور برای رسیدن به دو معترض که روی طاقچه‌ای بالای باجه‌های بلیط، مقابل تابلوی خروج ایستاده بودند، استفاده کردند. آنها تابلویی در دست داشتند که با حروف بزرگ نوشته شده بود: «دیگر برای هیچ‌کس، دیگر هرگز».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »