... امروز: چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - 8:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
با فشارهای بین المللی و تمرکز بر شرق اوکراین؛

عقب نشینی نیروهای روسیه از اطراف کیف

این عقب نشینی احتمال یک چرخش بزرگ در جنگ شش هفته ای را مطرح کرد و حداقل در حال حاضر، تلاش اولیه روسیه برای تصرف کیف، پایتخت اوکراین به شکست انجامید.

سیاست شرق _ خبرگزاری ها و مقامات اوکراینی، از عقب نشینی نیروهای روسیه از مناطق اطراف کیف، پایتخت اوکراین خبر می دهند.

به نقل از نیویورک تایمز، به گفته شاهدان، مقامات اوکراینی و تصاویر ماهواره‌ای، نیروهای روسی که در آغاز جنگ با تانک‌ها و توپخانه قصد داشتند کیف را تحت فشار قرار دهند تا موجبات سقوط آنرا مهیا کنند، روز شنبه در یک جبهه وسیع و زیر آتش نیروهای اوکراینی عقب‌نشینی کردند و سربازان کشته شده و خودروهای سوخته را پشت سر گذاشتند.

این عقب نشینی احتمال یک چرخش بزرگ در جنگ شش هفته ای را مطرح کرد و حداقل در حال حاضر، تلاش اولیه روسیه برای تصرف کیف، پایتخت اوکراین به شکست انجامید که و پایانی بر امیدهای روسیه برای همراهی بخشی از مردم اوکراین با این کشور بود.

بنا به همین گزارش، سربازان اوکراینی از گردان آزوف روز شنبه از میان بقایای یک کاروان نظامی روسیه در شهر بوچا در خارج از پایتخت که اخیراً آزاد شده بود، پس از عقب نشینی روس ها عبور کردند.  ساکنان اطراف به دنبال مواد غذایی بودند که توسط سربازان اوکراینی توزیع می شد. بسیاری از آنها غذا دریافت نکرده بودند، یا برق یا گازی برای پخت و پز نداشتند – بیش از یک ماه. ساکنان مسن تر در نزدیکی جسدی که در پیاده رو مانده بود ایستاده بودند.

در شهر مجاور ایرپین، اعضای واحد اودین، که شامل جنگجویان خارجی از ایالات متحده و بریتانیا می‌شود، روز سه‌شنبه در حالی که در خیابان‌ها حرکت می‌کردند و نیروهای روسی باقی مانده را پاکسازی می‌کردند، پناه گرفتند.

شش هفته تهاجم روسیه به اوکراین که با محکومیت های بین المللی نیز مواجه شد، منجر به آوارگی بیش از ۷ میلیون شهروند این کشور و کشته و زخمی شدن شماری از دو طرف شد.

چهار دور مذاکره بین روس ها و اوکراینی ها در بلوروس و ترکیه، تاکنون از حجم تهاجمات دو طرف کاسته و از سویی موجب عقب نشینی نیروهای روسیه از مناطقی از اوکراین شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که روسیه تمرکز خود را بر شرق اوکراین و تصرف مناطق بیشتری از دو استان لوهانسک و دونتسک که اعلام استقلال نمودند، کم رده است تا مناطق بیشتری را به آن اضافه کنند.

شاید در این جنگ، روسیه انتظار مقاومت چندانی را از سوی مردم اوکراین نداشت و انتظار همراهی آنها با نیروهای روسی علیه دولت زلنسکی داشت که پیش بینی آنها ، درست نبود و دیگر اینکه ، غرب نهایت کمک های سیاسی، نظامی و اقتصادی را طی این شش هفته نسبت به اوکراین انجام داد تا پایتخت این کشور سقوط نکند.

انتهای پیامنتهای

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »