... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 5:22 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بایدن: قصد تغییر حکومت روسیه را نداریم

بایدن پس از سفری غیرمنتظره به کی‌یف در سالگرد حمله روسیه به اوکراین، در گفت‌وگویی پشت درهای بسته در لهستان به رهبران این کشورهای شرق اروپا گفت که واشنگتن هیچ قصدی برای تغییر حکومت روسیه ندارد.

سیاست شرق _ رئیس جمهوری آمریکا در سفر به لهستان به رهبران کشورهای عضو فرمت بخارست گفت که واشنگتن به دنبال تغییر حکومت روسیه نیست.

به نقل از ایسنا، روزنامه پولتیکو روز جمعه گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که در لهستان با رهبران ۹ کشور عضو فرمت بخارست دیدار کرده، به آن‌ها گفته است که واشنگتن قصد ندارد حکومت روسیه را تغییر دهد.

فرمت بخارست یا «بخارست ۹» شامل بلغارستان، رومانی، اسلواکی، مجارستان، جمهوری چک، لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی است.

در این گزارش آمده است که بایدن پس از سفری غیرمنتظره به کی‌یف در سالگرد حمله روسیه به اوکراین، در گفت‌وگویی پشت درهای بسته در لهستان به رهبران این کشورهای شرق اروپا گفت که واشنگتن هیچ قصدی برای تغییر حکومت روسیه ندارد.

این در حالی است که بایدن در مارس ۲۰۲۲ در سخنرانی مهمی در ورشو گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نباید در قدرت بماند. اما از آن زمان کاخ سفید عملکرد متفاوتی نسبت به اظهارات بایدن داشته و حرف‌های او را به «ممانعت از اعمال فشار پوتین بر همسایگانش و منطقه» تعبیر کرده است. واشنگتن در آن زمان در اصلاحیه‌ای بر سخنان بایدن اعلام کرد که او «درباره قدرت ولادیمیر پوتین در روسیه یا تغییر حکومت این کشور صحبت نکرده است».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »