... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 9:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و روسیه

به گفته دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، در این مکالمه آخرین تحولات جنگ اوکراین نیز مورد بحث قرار گرفت.

سیاست شرق _ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهورترکیه، در تماس تلفنی با به رئیس جمهور روسیه گفت: ترکیه آماده ایفای نقشی موثری در پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین است.

به نقل از یورونیوز، بر اساس اعلام دفتر رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، روزجمعه در تماس تلفنی با همتای خود ولادیمیر‌پوتین، رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر لزوم بهبود روابط دوجانبه از آمادگی ترکیه برای ایفای نقشی موثر در پایان دادن مسالمت‌آمیز به جنگ اوکراین خبر داد.

به گفته دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، در این مکالمه آخرین تحولات جنگ اوکراین نیز مورد بحث قرار گرفت.ترکیه که عضو ناتو است، روابط نزدیکی با اوکراین و روسیه دارد و در تلاش برای ایجاد توازن در روابطش با دو طرف درگیر در طول جنگ، از طرفی تحریم‌های غرب علیه مسکو را نپذیرفته و از طرف دیگر از تهاجم روسیه به اوکراین انتقاد کرده و پهپادهای رزمی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

ترکیه در همراهی با سازمان ملل در توافق ماه ژوئیه میان روسیه و اوکراین به عنوان میانجی عمل کرد تا راه را برای صادرات غلات اوکراین از بنادر این کشور باز کند. این اقدام ترکیه تنها پیشرفت دیپلماتیک قابل توجه در این درگیری طی هفت ماه گذشته است.

روابط ترکیه و روسیه بسیار پیچیده است. این دو کشور اگرچه در زمینه انرژی با هم همکاری بسیار نزدیکی دارند اما دارای اختلاف نظرهای جدی در مورد سوریه، لیبی و آذربایجان هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »