... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 3:56 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بولتون:در صورت انتخاب مجدد، ترامپ ممکن است ناتو را ترک کند

بولتون:«در صورت انتخاب مجدد، ترامپ ممکن است ناتو را ترک کند و به‌رغم حمله روسیه به اوکراین در سال 2022، حمایت از کی‌یف را محدود، چین را به محاصره تایوان تشویق کند و به طور کلی انزواگرایی را دنبال کند».

سیاست شرق _ جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، در نسخه به روز شده کتاب خاطرات خود، ضمن حمله به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، او را مردی «بسیار خودخواه» توصیف کرد که مخالفان شخصی خود را مجازات و با دشمنانش در روسیه و چین مماشات می‌کند.

بولتون در سال ۲۰۲۰، خاطرات خود را با عنوان «اتاقی که اتفاق در آن رخ داد»، منتشر کرد. این کتاب شامل گزارش ۱۷ ماهه‌ای بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ زمانی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی وقت خود را سپری کرده بود.

در نسخه جدیدی که روز گذشته منتشر شد، او رئیس جمهوری سابق و نامزد فعلی جمهوری‌خواه برای پست ریاست جمهوری را متهم کرد که «هیچ فلسفه سیاسی یا دیدگاه سیاسی منسجمی ندارد».

بولتون هشدار داد که «در صورت انتخاب مجدد، ترامپ ممکن است ناتو را ترک کند و به‌رغم حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، حمایت از کی‌یف را محدود، چین را به محاصره تایوان تشویق کند و به طور کلی انزواگرایی را دنبال کند».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »