... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 9:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

عبدالمهدی: برخی طرف‌های عراقی هم، در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی دست داشتند

عبدالمهدی: برخی طرف‌های عراقی در انجام عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دست داشتند و برای انجام این جنایت از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود.

سیاست شرق _ ایسنا نوشت: نخست وزیر پیشین عراق همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد که برخی طرف‌های عراقی هم در جنایت فرودگاه بغداد دست داشتند.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق در اظهاراتی تلویزیونی تاکید کرد که برخی طرف‌های عراقی در انجام عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دست داشتند و برای انجام این جنایت از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود.

به نقل از المعلومه، وی که این جنایت در زمان نخست‌وزیری‌اش انجام شد، گفت: صحبت کردن درمورد اینکه دولت عراق از جنایت فرودگاه بغداد خبر داشت، دروغ و افترایی است که هدف از آن ایجاد فتنه است زیرا حتی اغلب فرماندهان آمریکایی از این عملیات جنایتکارانه خبر نداشتند.

عبدالمهدی در ادامه خاطرنشان کرد: تاریخ همه چیز را آشکار کرد، به‌ویژه اینکه چه کسانی در این عملیات دست داشتند و به چه اندازه با طرف آمریکایی همکاری کردند.

وی همچنین احتمال داد که برخی طرف‌های امنیتی و سیاسی خیانت کرده و از جنایت ترور حمایت کردند.

نخست وزیر پیشین عراق تاکید کرد که همکاری قضایی میان ایران و عراق در پرونده جنایت فرودگاه بغداد ادامه دارد و بعد از این جنایت دولت عراق روابطش با طرف آمریکایی را قطع کرد.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه چند تن از همرزمانشان چهار سال پیش در سوم ژانویه در حمله هوایی آمریکا در جاده فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »