... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 9:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در میان تنش های شدید روسیه و کشورهای غربی؛

میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین در میان روس‌ها به ۸۱ درصد رسید

بر اساس این نظرسنجی، میزان محبوبیت پوتین از 67.2 درصد از زمان آغاز جنگ در 24 فوریه به 81.6 درصد افزایش یافته است. 
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه

سیاست شرق _ نظرسنجی مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VTsIOM) که روز جمعه منتشر شد، نشان داد اعتماد شهروندان این کشور به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از زمان حمله به اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس این نظرسنجی، میزان محبوبیت پوتین از ۶۷.۲ درصد از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه، هم اکنون به ۸۱.۶ درصد افزایش یافته است. ۲۴.۴درصد شهروندانی که اقدامات او را تایید نکردند به ۱۲.۹ درصد کاهش یافت.

نظرسنجی مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VTsIOM) می گوید که ۷۸.۹ درصد از روس‌ها در آخرین نظرسنجی خود اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تایید کرده‌اند، در حالی که در نظرسنجی انجام شده قبل از شروع حمله به اوکراین، ۶۴.۳ درصد آن را تایید کرده بودند.

این نظرسنجی گفت که پاسخ های نظرسنجی بین ۲۸ مارس تا ۴ آوریل جمع آوری شده است.

به گزارش رویترز، نظرسنجی فعلی VTsIOM شبیه به بررسی انجام شده توسط مرکز مستقل لوادا در ۳۰ مارس است که در آن نسبت روس‌هایی که اقدامات پوتین را تایید می‌کنند از ۷۱ درصد در فوریه به ۸۳ درصد افزایش یافته است.

سال ۲۰۱۴، زمانی که روسیه شبه جزیره کریمه را از اوکراین ضمیمه کرد، محبوبیت رئیس جمهور روسیه شاهد افزایش قابل مقایسه ای بود.

گزارش رویترز اضافه کرد که از ۲۴ فوریه، روسیه – جایی که در گذشته رسانه‌های متفاوت از سیاست‌های دولت تعطیل شده بودند – دسترسی به رسانه‌های خارجی و رسانه‌های اجتماعی را بیشتر محدود کرده است. ماه گذشته، روسیه دسترسی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی مهم مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و سرویس خبری گوگل را مسدود کرد.

تهاجم روسیه به اوکراین، که کرملین آن را «عملیات نظامی ویژه» نامیده و گفته است با هدف غیرنظامی کردن و «بی طرف کردن» رژیم کنونی همسایه شوروی سابق خود است، به بزرگترین بحران انسانی از زمان جنگ جهانی دوم در اروپا منجر شده است.

بر اساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، بیش از ۴.۳ میلیون اوکراینی از کشور فرار کرده اند و ۷.۱ میلیون نفر در داخل آواره شده اند. پناهجویان فراری باعث ایجاد بحران در کشورهای همسایه اوکراین، به ویژه لهستان شده است.

حمله روسیه به اوکراین ، موجب تنش شدید بین این کشور با ایالات متحده و متحدین این کشور شده است که به تحریم های گسترده ای را نیز علیه روسیه منجر شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »