... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 8:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش تعداد پارک های خانواده در تهران

آقامیری: شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی از پارک‌ها را ''در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند''.

سیاست شرق _ یک عضو شورای شهر تهران از اختصاص برخی پارک ها به مادران و کودکان خبر داد و گفت که این تصمیم به دلیل ”تقاضای زیاد مردم” گرفته شده است.

محمد آقامیری روز شنبه ۲۰ فروردین (۹ آوریل) در گفت‌وگویی با وبسایت دیده‌بان ایران گفت، شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی از پارک‌ها را ”در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند”.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت، این طرح در حال حاضر در بیشتر پارک‌ها اجرا شده و تا روزهای آینده در سایر پارک‌ها هم اجرا خواهد شد.

آقامیری هدف از اجرای طرح یاد شده را ”تامین امنیت زنان” خواند و تاکید کرد: «مردم کلی اعتراض داشتند که چرا ما یک پارک امن نداریم؟ مادرانی که کودکانشان را برای بازی به پارک‌ها می‌بردند نمی‌توانستند از ترس دزدیده شدن فرزندان‌شان تکان بخورند».

شهردار تهران روز ۱۴ فروردین ماه از احداث ۵ پارک ویژه زنان در تهران خبر داده و گفته بود که به این ترتیب، تعداد پارک‌های ویژه زنان در پایتخت ایران به ۱۲ مورد خواهد رسید.

علیرضا زاکانی افزود، شهرداری تهران تصمیم دارد تا در هر محله‌ ”یک بوستان و یا بخشی از بوستان محله‌ را به مادران و کودکان اختصاص دهد”.

فاطمه سلیمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ گفته بود که چهار پارک جدید ویژه بانوان در سطح این شهر احداث خواهد شد.
در مشهد چندین پارک و بوستان ویژه زنان راه‌اندازی شده است.

سلیمی گفته بود که برای ”بهسازی امکانات موجود در پارک‌های ویژه زنان در مشهد” ۲۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »