... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
جهان ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 4:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

یورش نظامیان اسرائیلی به حومه جنین / هشدار حماس و جهاد اسلامی

درگیری‌های مسلحانه بین مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیل در داخل و اطراف اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری بامداد روز شنبه رخ داد.

سیاست شرق _ ارتش اسرائیل امروز شنبه با استقرار ۳ گردان جدید در مناطق درگیری کرانه باختری، از آغاز عملیات نظامی در اطراف شهر جنین و روستای بورقین خبر داد.

به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین از اصابت گلوله نیروهای اشغالگر و مجروح شدن تعدادی از فلسطینی ها با گلوله جنگی در جریان هجوم به اردوگاه جنین خبر داد، که مجروحین این حادثه به بیمارستان دولتی جنین و بیمارستان ابن سینا منتقل شدند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که بر اثر این حادثه شهید احمد السعدی (ابواسلام) از رزمندگان شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسید.

درگیری‌های مسلحانه بین مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیل در داخل و اطراف اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری بامداد روز شنبه در حالی رخ داد که نیروهای نظامی بیشتری به سمت نزدیکی خانه خانواده شهید رعد حازم، عامل عملیات دیزنگوف حرکت کردند. تل آویو خواستار تسلیم پدرش، سرهنگ بازنشسته فتحی حازم و بقیه اعضای خانواده اش شده است.

پدر شهید از ۳ احضار برای تحقیق از سوی مقامات اشغالگر خودداری کرده بود، وی سرهنگ بازنشسته امنیت ملی فلسطین و اسرای سابق است و از فعالان برجسته جنبش فتح در اولین انتفاضه در سال ۱۹۸۷ در سرزمین های فلسطینی است.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت از امروز شنبه نیروهای خود را با ۳ گردان جدید در کرانه باختری تقویت کند.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز به نوبه خود گفت: «مجاهد احمد السعدی از رزمندگان گردان های قدس و سرکردگان آن در حین انجام جهاد خود به شهادت رسیده است. و وظیفه مشروع مبارزه با دشمن است».

این جنبش اسرائیل را متهم کرد که «تلاش می‌کند بحران‌های داخلی خود را صادر کند و با تهاجم به مردم، از وضعیت شوک ناشی از عملیات مقاومت در عمق شهرک‌های خود خارج شود».

جنبش جهاد اسلامی نسبت به «ادامه تجاوز» به اسرائیل هشدار داد و گفت که اجازه نخواهد داد «دشمن» مردمش را در انحصار خود درآورد.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز به نوبه خود خواستار مقاومت و پاسخگویی در کرانه باختری در برابر جنایات اشغالگران و شهرک نشینان آن و حمایت از ساکنان اردوگاه جنین شد.

حماس در بیانیه ای به اسرائیل هشدار داد که «خون شهدا بیهوده نخواهد بود.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »