... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - 3:10 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رییس بانک جهانی: کاهش رشد اقتصاد جهانی در ۲۰۲۲

رئیس بانک جهانی، روز دوشنبه، پیش‌بینی کاهش رشد اقتصاد جهانی برای سال 2022 را از 4.1 درصد به 3.2 درصد به دلیل پیامدهای جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام کرد.

سیاست شرق _ دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، روز دوشنبه، پیش‌بینی این بانک برای رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۲ را با یک درصد کاهش از ۴.۱ درصد به ۳.۲ درصد به دلیل پیامدهای جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام کرد.

به نقل از رویترز، مالپاس در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت که بانک جهانی در حال پاسخگویی به فشارهای اقتصادی اضافی ناشی از جنگ با پیشنهاد تامین مالی اضطراری ۱۷۰ میلیارد دلاری برای ۱۵ ماه که با هدف قرار دادن تعهدات حدود ۵۰ میلیارد دلاری از این بودجه طی سه ماه آینده است.

وی گفت بزرگترین مؤلفه کاهش رتبه پیش بینی رشد بانک، انقباض ۴.۱ درصدی در اروپا و آسیای مرکزی است که شامل اوکراین، روسیه و کشورهای اطراف می شود. چشم انداز بسیاری از اقتصادهای پیشرفته و در حال توسعه نیز به دلیل افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی ناشی از اختلالات عرضه ناشی از جنگ کاهش یافته است.

انتظار می‌رود صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد جهانی خود را در روز سه‌شنبه کاهش دهد.

مالپاس افزود که بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مورد کمک‌های جدید به اوکراین در این هفته بحث خواهند کرد و او انتظار دارد که تعدادی از کشورهای اهداکننده تعهدات ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »