... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 9:13 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

درگیری بین قبایل غرب سودان، ۲۰۰ کشته برجای گذاشت

این حملات در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ادامه یافت و بر اساس گزارش های مطبوعاتی، تعداد کشته ها به بیش از 200 نفر رسید.
درگیری ها در عرض ۳ روز حدود ۲۰۰ کشته بر جای گذاشت (رویترز-آرشیو)

سیاست شرق _ طی ۳ روز درگیری در ایالت دارفور غربی (در مرز چاد) بین گروههای مسلح از دو قبیله منطقه، حدود ۲۰۰ کشته شدند.

به نقل از الجزیره، این درگیری ها که به صورت پراکنده شروع شد، بعداً به درگیری های شدید و با سلاح های سنگین بین طرفین منجر شد.

صدای گلوله هنوز در بسیاری از مناطق این ایالت به صورت پراکنده شنیده می شود و طرف های درگیر از سلاح های سنگین علیه یکدیگر استفاده کردند که باعث ایجاد وحشت و تنش در بین ساکنان محلی شد. در حالی که بازارها و مغازه ها در مرکز ایالت بسته شدند.

  • دعوا چگونه شروع شد؟ ماهیت مشکل چیست؟

طبق معمول در درگیری قدیمی در منطقه دارفور، درگیری خونین معمولاً با اختلاف بر سر مالکیت زمین یا نزاع بین دو نفر شروع می شود که به سرعت با دخالت قبیله گسترش می یابد، به خصوص اگر این دو نزاع از دو قبیله متفاوت باشند. انتقام یا دشمنی تاریخی، که دقیقاً همان چیزی است که دوباره جنگ را برای نزدیک به دو سال بین قبیله Masalit (با منشاء آفریقایی) و قبایل عرب در منطقه شروع کرد.

جرقه درگیری های کنونی روز جمعه گذشته با کشته شدن دو چوپان از قبایل عرب توسط دو ماسالیت زده شد که توسط نیروهای دولتی حمایت شد.

بنا به همین گزارش، این حملات در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ادامه یافت و بر اساس گزارش های مطبوعاتی، تعداد کشته ها به بیش از ۲۰۰ نفر رسید، اما شدیدترین حمله به کرینک روز گذشته بود که گروه هایی از قبایل عرب با استفاده از سلاح های سنگین به ساکنان حمله کردند. وسایل نقلیه دیفرانسیل، جانوران و موتورسیکلت ها و مهاجمان خانه ها را سوزاندند.

در خارطوم، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی دیروز خواستار تشکیل جلسه اضطراری برای گفتگو در مورد وضعیت دارفور غربی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »