... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - 11:30 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان و نوار غزه

ارتش رژیم صهیونسیتی بامداد امروز جمعه، حملاتی هوایی به مناطقی در لبنان و نوار غزه، انجام داد.

آتش و دود در پی حمله هوایی اسرائیل در جنوب نوار غزه، جمعه، ۷آوریل ۲۰۲۳ برمی خیزد.  

سیاست شرق _ در حالی که تنش‌ میان اسرائیل و فلسطینیان پس از حمله پلیس به مسجد الاقصی در بیت‌المقدس بالا گرفته است و بیم آن می‌رود که از کنترل خارج شود و شرایط را در منطقه بحرانی‌تر کند، ارتش رژیم صهیونسیتی بامداد امروز جمعه، حملاتی هوایی به مناطقی در لبنان و نوار غزه، انجام داد.

به نقل از وبسایت «آی ۲۴»، ارتش اسرائیل گفته است که مناطقی را که متعلق به حماس در جنوب لبنان است را مورد هدف قرار داده است.

با این حال، حماس گفت که اسرائیل را «مسئول» تشدید تنش‌ها می‌داند و از «همه جناح های فلسطینی خواست برای مقابله با آن متحد شوند.»

از سویی دیگر نیز، گروههای فلسطینی، با موشک، به شهرک هایی در مناطق اشغالی فلسطین حمله کردند.

محل اصابت موشک های گروههای فلسطین در سرزمین های اشغالی

سازمان ملل متحد از طرفین خواست خویشتندار باشند

در پی این تنش‌ها نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل)، با مقامات اسرائیلی و لبنانی تماس گرفت و از «همه طرف‌ها خواستند تا تمام اقدامات خود را متوقف کنند».

یونیفل در بیانیه‌ای اعلام کرد: « هر دو طرف اظهار کرده‌اند که خواهان جنگ نیستند».

از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد در بحبوحه نگرانی از گسترش بیشتر این رویارویی پس از یک سال افزایش خشونت بین اسرائیل و فلسطین، جلسه‌ای را برای بحث در مورد این بحران برگزار کرد.

چین نگران افزایش تنش‌ها در منطقه است

نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه روز پنجشنبه عنوان کرد: «چین نگران تشدید تنش میان اسرائیل و فلسطین است و از همه طرف‌ها به ویژه اسرائیل می‌خواهد خویشتنداری کنند».

ژای جون، فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه چین منتشر شد، گفت: «جامعه بین‌المللی باید اقدامات اساسی برای حل زودهنگام و مناسب مسائل فلسطین انجام دهد.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »