... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 1:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اوکراین: روسیه برای همه پرسی در استان خرسون آماده می شود

وب‌ سایت‌های اوکراینی تصاویری را پخش کردند که به گفته آنها نشان می‌دهد نیروهای روسی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از ساکنان خرسون علیه حضور روسیه در شهر، گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند.

سیاست شرق _ ستاد کل اوکراین، روسیه را متهم کرد که برای برگزاری همه پرسی در استان خرسون آماده می شود و از خروج ساکنان شهر جلوگیری می کند.

به نقل از الجزیره، استان خرسون روز چهارشنبه شاهد اعتراضات علیه حضور روسیه در شهر بود. وب‌ سایت‌های اوکراینی تصاویری را پخش کردند که به گفته آنها نشان می‌دهد نیروهای روسی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از ساکنان خرسون علیه حضور روسیه در شهر، گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند.

روز سه‌شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهایش کنترل کامل استان خرسون (جنوب) از نظر استراتژیک مهم برای روسیه را به دست گرفته‌اند، زیرا این استان بخشی از گسترش زمینی بین کریمه – که در سال ۲۰۱۴ توسط روسیه ضمیمه شد – و منطقه مورد حمایت مسکو درمناطق جدایی طلب در شرق اوکراین است.استان خرسون ۲۸٬۴۶۱ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۱٬۱۲۶٬۰۰۰ نفر دارد.

در همین رابطه، نیروی هوایی اوکراین در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از انهدام یک فروند هواپیمای روسی، یک موشک بالدار و ۶ فروند هواپیمای بدون سرنشین طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

الکسی آریستوویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین نیز به نوبه خود گفت که نیروهای اوکراینی ۹ حمله نیروهای روسی را در مناطق دونتسک و لوگانسک دفع کردند.

ستاد کل اوکراین اذعان کرد که نیروهای روسی کنترل شهرهای جدیدی در خارکف و لوهانسک را به دست گرفته اند و به سمت شهر پارونکوا در جبهه ایزیوم پیشروی می کنند.

از سویی دیگر، لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا گفت که کشورش همکاری نظامی خود با اوکراین را دو چندان خواهد کرد و باید از جنگ روسیه علیه این کشور درس گرفت.

تراس در سخنرانی خود بر لزوم تقویت توان دفاعی اوکراین از طریق ارائه سلاح های سنگین، زره پوش و هواپیما به این کشور تاکید کرد. او گفت که هیچ جایگزینی برای نیروی نظامی سخت با پشتیبانی قابلیت های اطلاعاتی وجود ندارد.

به نوبه خود، “ان بی سی نیوز” به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید در حال آماده شدن برای درخواست موافقت کنگره برای تامین مالی کمک های جدید به اوکراین است و بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ایالات متحده اطلاعات بیشتری را با اوکراین به اشتراک می گذارد تا در جنگ کمک کند.

انتهای پیام.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »