... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 8:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

لاوروف: هیتلر هم خون یهودی داشت/ احضار سفیر روسیه در تلاویو

لاوروف در اظهارات خود که در وب سایت وزارتخانه اش منتشر شد افزود: "ممکن است اشتباه کنم، اما هیتلر خون یهودی نیز داشت."

سیاست شرق _ در پی اظهارات سرگئی لاوروف در خصوص ریشه یهودی هیتلر، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، اظهارات سرگئی لاوروف را موضوعی بسیار خطرناک دانست.

به نقل از الجزیره، بنت در توئیتی تاکید کرد که اظهارات لاوروف منعکس کننده حقیقت نیست و اشاره کرد که آنچه او به عنوان دروغ توصیف می کند، مقصر دانستن یهودیان، متهم کردن آنها به فجیع ترین جنایات انجام شده علیه آنها در طول تاریخ و در نتیجه تبرئه دشمنان است.

بنت افزود که این روزها هیچ جنگی به عنوان هولوکاست یا مشابه هولوکاست وجود ندارد و به گفته وی، استفاده از هولوکاست برای اهداف سیاسی باید متوقف شود. اظهارات بنت در درحالی است که صهیونیست ها پس از جنگ دوم جهانی، از هولوکاست بهره برداری سیاسی نموده اند.

شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل تایید کرد که سفیر روسیه در تل آویو پس از اظهارات وزیر خارجه روسیه که در آن به ریشه یهودی هیتلر اشاره کرده بود، احضار شده است. سفارت روسیه هیچ اظهارنظری فوری در این باره نداشته است.

اظهارات لاوروف

سرگئی لاوروف به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین حمله کرده و گفته بود: یهودی بودن زلنسکی به معنای عدم حضور عناصر نازی در کشورش نیست.

لاوروف در اظهارات خود که در وب سایت وزارتخانه اش منتشر شد افزود: “ممکن است اشتباه کنم، اما هیتلر خون یهودی نیز داشت.”

یایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل، از اظهارات وزیر خارجه روسیه انتقاد کرد و گفت: این اظهارات “غیرقابل بخشش، شرم آور و یک اشتباه تاریخی وحشتناک” است.

به گزارش روزنامه عبری هاآرتص، لاپید تاکید کرد که اسرائیل به خاطر این اظهارات “منتظر عذرخواهی” است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »