... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش تنش سیاسی در تونس/ هشدار در خصوص انحلال احزاب

نجیب چبی، رئیس جبهه نجات ملی در تونس، گفت که مقامات دولتی در حال آماده شدن برای انحلال احزاب و دستگیری رهبران آنها هستند.

سیاست شرق _ «قیس سعید» رئیس جمهور تونس می گوید که تونس در شرایط حساسی به سر می برد و نهادها برای مبارزه با انواع جرایم تلاش می کنند و از سوی دیگر، آتش سوزی های اخیر به گفته او که در برخی از نقاط تونس اتفاق افتاد، تصادفی نبوده است.

به نقل از الجزیره، سعید – عصر روز پنجشنبه- در دیدار با مقامات وزارت کشور – تأیید کرد که کسانی هستند که برای انفجار از درون به نهادهای دولتی نفوذ کرده‌اند که نه رفراندوم و نه انتخابات نمی‌خواهند.

در همین حال، نجیب چبی، رئیس جبهه نجات ملی در تونس، گفت که مقامات دولتی در حال آماده شدن برای انحلال احزاب و دستگیری رهبران آنها هستند.

 در همین حال، منصف مرزوقی، رئیس جمهور پیشین نیز، نسبت به ویرانی سازمان یافته ای که رئیس جمهور قیس سعید کشور را به آن سوق می دهد، هشدار داد. سامی طاهری، دستیار دبیرکل اتحادیه عمومی کارگری تونس نیز نسبت به خطر واقعی این کشور هشدار داد.

رئیس جمهور تونس در سخنرانی خود تاکید کرد که حاکمیت متعلق به تونسی هاست و نه کسانی که با خارج سروکار دارند و به قول او با “کسانی که وجدان خود را به کمترین قیمت در بازار برده فروشی فروختند” گفتگو نمی شود.

دیروز پنجشنبه آتش سوزی مهیبی در واحه ای در شهر حما در ایالت گابس (جنوب این کشور) رخ داد که دومین آتش سوزی بزرگ در این منطقه طی چند روز گذشته بود و آتش سوزی دیگری در بندر سفکس رخ داد.

چند روز پیش آتش سوزی مهیبی بازار «جاره» حنا در گابس را فرا گرفت که حدود ۳۰ درصد از مغازه های داخل آن را به کلی تخریب کرد و خسارات مادی شدیدی به کسبه وارد کرد.

در جشن عید سعید فطر، آتش سوزی در سایر مناطق کشور، از جمله یک کارخانه پوشاک در ایالت بن عروس (نزدیک پایتخت) و یک انبار اتوبوس در ایالت بیزرته (در شمال) رخ داد. ).

اخطار انحلال احزاب

از سوی دیگر، نجیب چبی، رئیس جبهه نجات ملی در تونس، گفت که مقامات در حال آماده شدن برای انحلال احزاب و دستگیری رهبران آنها هستند و چبی – در یک کنفرانس مطبوعاتی دیروز – پنجشنبه – از نیروهای امنیتی خواست تا آنها مسئولیت حفاظت از آنها، مردم و اموال را به عهده بگیرند.

وی اشاره کرد که اطلاعاتی در مورد قصد برخی گروه ها برای حمله به مقر جنبش النهضه وجود دارد و رئیس جمهور قیس سعید را متهم به هدف قرار دادن جبهه و تحریک تونسی ها علیه یکدیگر کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »