... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 3:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره قطر به دست نظامیان صهیونیست/ویدئو

به گفته رادیوی ارتش اسرائیل، فلسطینیان گزارش‌های خانم عاقله را انعکاس صدای خود در برابر اسرائیل می‌دانستند.

سیاست شرق _ شبکه الجزیره قطر از شهادت خبرنگار زن فلسطینی خود حین پوشش خبری در شمال کرانه باختری رود اردن به دست نظامیان رژیم صهیونسیتی خبر داد.

شیرین ابوعاقله، ۵۱ ساله، به مدت ۱۵ سال خبرنگار الجزیره بود و در مجموع با ۲۵ سال سابقه خبرنگاری، در صحنه‌های میدانی مرتبط با نزاع اسرائیلی- فلسطینی حاضر می‌شد.

این خبرنگار الجزیره قطر، حین پوشش اخبار یورش نظامیان اسرائیلی به جنین در کرانه باختری، از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته و به شهادت رسید.

او که زاده اراضی فلسطینی اما شهروند آمریکا بود، در گذشته نیز بر اثر اصابت گلوله در جریان پوشش رویدادهای اراضی فلسطینی زخمی شده بود.

به گفته رادیوی ارتش اسرائیل، فلسطینیان گزارش‌های خانم عاقله را انعکاس صدای خود در برابر اسرائیل می‌دانستند.

علی السمودی، یک خبرنگاردیگر حاضر در محل، نیز با اصابت گلوله به کمرش، زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

وزارت بهداشت کرانه باختری نیز در بیانیه‌ای شهادت شیرین ابوعاقله را رسما تأیید کرده است.

ارتش اسرائیل در اولین واکنش خود به شهادت خبرنگار الجزیره ضمن دفاع از اقدام خود مدعی شد که دربار این حادثه و امکان اینکه نیروهای فلسطینی اقدام به تیراندازی کرده باشند، تحقیق می‌کند.

«باراک راوید» روزنامه‌نگار اسرائیلی در این باره گفت که شیرین ابو عاقله یکی از قدیمی‌ترین و سرشناس‌ترین خبرنگاران الجزیره بود که در تمامی کشورهای عربی و غیر عربی شناخته شده بود، تاثیر و بازتاب مرگ وی همانند بمباران ساختمان خبرگزاری آسوشیتدپرس در جریان جنگ اخیر در غزه خواهد بود.

شیرین ابوعاقله متولد سال ۱۹۷۱ شهر قدس اشغالی (۵۱ ساله) بود و در شهر رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین واقع در کرانه باختری اقامت داشت.

اسرائیل در طول بیش از هفت دهه از اشغال اراضی فلسطینی، به منظور جلوگیری از انتشار جنایت‌‌ها و اقدامات غیرانسانی خود در این اراضی، به هر نحوی تلاش کرده مانع از پوشش این جنایت‌ها و درز آن‌ها به رسانه‌ها شود.حذف فیزیکی خبرنگاران یکی از این اقدامات بوده است.

فیلم بعد از شهادت شیرین ابوعاقله

شبکه الجزیره در بیانیه‌ای ترور خبرنگار فلسطینی الاصل خود توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد و آن را جنایت زشت و زیرپا گذاشتن قوانین بین الملل دانست که نظامیان رژیم صهیونیستی با خونسردی در راستای جلوگیری از پوشش واقعیت و حقیقت آن را مرتکب شده‌اند.

در همین رابطه، سازمان ملل ترور خبرنگار فلسطینی الجزیره را شدیدا محکوم کرد. سازمان ملل متحده در واکنش به شهادت خانم شیرین ابوعاقله در تیراندازی نظامیان رژیم اشغالگر قدس، خواستار انجام تحقیق فوری و محاکمه مسئولان ترور این خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره قطر شد.

پیش از این یک نهاد وابسته به اروپا گزارش داده بود که در صد روز نخست سال ۲۰۲۲، ۴۷ فلسطینی، حدود پنج برابر دوره مشابه سال پیش از آن، به دست ارتش اسرائیل کشته شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »