... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 1:56 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

جورج بوش حمله خود به عراق را وحشیانه توصیف کرد

بوش: گفت: «نتیجه فقدان کنترل و تعادل در روسیه و تصمیم یک نفره برای آغاز یک تهاجم وحشیانه و کاملاً غیرقابل توجیه به عراق است.»
جرج بوش جونیور در جریان بازدید از نیروهای آمریکایی در عراق در سال ۲۰۰۸ (رویترز – آرشیو)

سیاست شرق _ جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، حمله خود به عراق را “وحشیانه” و “غیر موجه” توصیف کرد، قبل از اینکه اشتباه لفظی خود را تصحیح کند تا بگوید منظور او حمله روسیه به اوکراین است.

به نقل از رویترز، بوش این سخنان را در سخنرانی خود در یک مهمانی در دالاس، تگزاس، روز چهارشنبه در جریان انتقاد از نظام سیاسی روسیه بیان کرد.

بوش قبل از اینکه صحبتش اصلاح کرده و سرش را تکان دهد، گفت: «نتیجه، عدم وجود کنترل و تعادل در روسیه است؛ و اینکه یک نفر برای آغاز یک حمله کاملا غیرقابل توجیه و وحشیانه به عراق تصمیم می‌گیرد… منظورم اوکراین است».

بوش به شوخی این اشتباه را به خاطر سن بالای خود عنوان کرد که با خنده حضار مواجه شد.

جرج دبلیو بوش در دوران ریاست جمهوری خود (۲۰۰۱-۲۰۰۹) در پی حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تهاجم خونینی را به عراق آغاز کرد که باعث کشته شدن صدها هزار و آواره شدن میلیون ها عراقی شد.

بوش جونیور در آن زمان ادعا کرد که رژیم صدام حسین، رئیس جمهور اسبق عراق، دارای سلاح های کشتار جمعی است و اگرچه کمیته تخصصی آن زمان به ریاست دکتر محمد البرادعی، مدرکی دال بر اتهامات آمریکا علیه عراق پیدا نکرد، اما بوش تصمیم گرفت بدون توجه به تصمیم نهایی کمیته که تصمیم سازمان ملل متحد در مورد حمایت جنگی مربوط به آن بود، حمله به عراق را ادامه داد.

۳ میلیون بازدید

اظهارات بوش به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و پس از انتشار این کلیپ توسط خبرنگار دالاس نیوز، تنها در توییتر بیش از ۳ میلیون بازدید جمع آوری شد.

فاکس نیوز در توضیح این حادثه گفت که این یک اشتباه تاسف بار بود،

در حالی که هافینگتون پست آن را یک اقدام اشتباه شرم آور توصیف کرد و واشنگتن اگزمینر گفت که “بوش اشتباه بزرگی به اندازه عراق مرتکب شد.”

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین را به وینستون چرچیل، رهبر بریتانیا در زمان جنگ تشبیه کرد و در عین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به دلیل تهاجم او به اوکراین در فوریه گذشته محکوم کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »