... امروز: چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - 4:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مدودف: دستگیری پوتین یعنی اعلان جنگ

هفته گذشته دادگاه بین‌المللی کیفری در شهر لاهه برای رئیس جمهور روسیه به خاطر "جنایات جنگی" ادعایی در اوکراین حکم بازداشت صادر کرد.

سیاست شرق _ دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: بازداشت ولادیمیر پوتین، یعنی اعلام جنگ !

وی در ادامه گفت: برخی افراد ابله و نادان درست مثل وزیر دادگستری آلمان می‌گویند “اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به آلمان بیاید، دستگیرش خواهیم کرد” آیا این وزیر متوجه می‌شود که این اقدام چه معنایی دارد؟

مدودف گفت: تصور کنید… رئیس‌جمهور یک کشور هسته‌ای به آلمان سفر کند و سپس در خاک این کشور بازداشت شود؟! یعنی چه؟ این تصمیم به معنای اعلان جنگ علیه روسیه است.

هفته گذشته دادگاه بین‌المللی کیفری در شهر لاهه برای رئیس جمهور روسیه به خاطر “جنایات جنگی” ادعایی در اوکراین حکم بازداشت صادر کرد.

در این میان، روسیه ضمن مخالفت با تصمیم دادگاه بین‌المللی کیفری گفت، اختیار قضایی این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد و تصمیمات آن را «پوچ و بی‌اعتبار» می‌داند. پس از اعلام این حکم، وزیر دادگستری آلمان گفت که حکم بازداشت پوتین در آلمان “معتبر” خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »