... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 1:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آرژانتین هواپیمای ونزوئلایی را توقیف کرد

مقامات آرژانتینی تایید کردند که هیچ کس دستگیر نشده و اعضای خدمه در هتل هایی با مجوز اقامت موقت اسکان داده شده اند.

سیاست شرق _ منابع آرژانتینی به خبرگزاری فرانسه گفتند که آرژانتین یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلایی حامل ۱۴ ونزوئلایی و پنج ایرانی را که از روز دوشنبه در جنوب آرژانتین، به دلیل تردید در مورد دلایل ورود به این کشور، توقیف کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیمای حامل قطعات یدکی خودرو بوده و در فرودگاه عزیزا فرود آمده است، در فرودگاه بوینس آیرس توقیف کرده است .

مقامات آرژانتینی تایید کردند که هیچ کس دستگیر نشده و اعضای خدمه در هتل هایی با مجوز اقامت موقت اسکان داده شده اند.

گذرنامه‌های ایرانی‌ها مصادره شد، اما مقامات گفتند در صورتی که با پرواز برنامه‌ریزی شده کشور را ترک کنند، می‌توانند آن‌ها را پس بگیرند.

خبرگزاری فرانسه از منابع رسمی دریافت که قوه قضاییه فدرال در شهر لوماس دی زامورا از سازمان مهاجرت، پلیس فرودگاه، اداره هوانوردی غیرنظامی و گمرک درخواست گزارشی برای حل موضوع بازداشت ونزوئلایی کرد. هواپیما در عزیزا و برگرداندن گذرنامه به خدمه ایرانی است.

همین منابع گفته اند که سفارت های ایران و ونزوئلا از طریق مجاری دیپلماتیک از این اقدامات مطلع شده اند.

به گفته مطبوعات محلی، این هواپیما متعلق به شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا است که در ماه فوریه از شرکت هواپیمایی ماهان ایران خریداری کرد.

این هواپیما در ۸ ژوئن قصد فرود در اروگوئه را داشت اما اجازه انجام این کار به او داده نشد و به آرژانتین بازگشت.

خاویر گارسیا، وزیر دفاع اروگوئه در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت که “اطلاعاتی را که وزارت کشور از آژانس های خارجی دریافت کرده است.”

گارسیا این اطلاعات را مشخص نکرد، اما به گفته مطبوعات محلی، ممکن است مربوط به تحریم های خزانه داری آمریکا علیه ونزوئلا و ایران باشد.

این هواپیما در تاریخ ۶ ژوئن در شهر کوردوبا به دلیل مه حاکم بر پایتخت آرژانتین به زمین نشست و سپس به سمت Ezeiza حرکت کرد.

گفته می شود توقیف این هواپیما با نام هواپیمایی ماهان اهداف سیاسی دارد، خدمه‌ی این پرواز نیز در اختیار شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »