... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 8:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واشنگتن پست: اسرائیل بزرگترین اخراج فلسطینیان در چند دهه اخیر را آغاز کرد

مقامات اسرائیلی خواستار مصادره چندین منطقه در کرانه باختری شدند تا از آنها برای آموزش و اهداف نظامی استفاده شود.

سیاست شرق _  اسرائیل بزرگترین اخراج فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی از از زمان جنگ ۱۹۶۷، زمانی که صدها هزار فلسطینی از سرزمین‌های اشغالی‌شان توسط اسرائیل فراری داده یا اخراج شدند را آغاز کرده است.

این روزنامه گزارش داد که پس از دهه‌ها تخریب و نبرد حقوقی که بیش از ۲۰ سال به طول انجامید، عالی‌ترین دادگاه اسرائیل در ماه جاری به ارتش اسرائیل اجازه داد تا بیش از هزار فلسطینی را برای همیشه از سرزمین‌هایشان اخراج کند و زمین‌های آنها را به فعالیت های ارتش اختصاص دهد.

در این گزارش آمده است که ارتش اسرائیل خانه یک خانواده فلسطینی به نام خانواده النجار را در صبح روز ۱۱ می برای دومین بار در ۵ ماه گذشته تخریب کرد، اما این زمانی که خانواده بیم آن دارند که خانه خود را برای همیشه از دست داده است، زیرا یک هفته پس از صدور حکم فوق الذکر توسط بولدوزرهای اسرائیلی آن را مسطح کردند.

این گزارش حاکی از آن است که مصادره زمین و تخریب منازل فلسطینی ها پیش از سفر برنامه ریزی شده رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل در ژوئن آینده و همچنین پس از موافقت اخیر دولت اسرائیل برای ساخت بیش از ۴۲۰۰ واحد مسکونی جدید و شهرک سازی در کرانه باختری صورت می گیرد.

اتحادیه اروپا همچنین از اسرائیل خواسته است که تخریب ها را متوقف کند. بر اساس گزارش واشنگتن پست، یک هیئت حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد که “اخراج اجباری” ساکنان می تواند به منزله “نقض جدی قوانین بین المللی، بشردوستانه و حقوق بشر” باشد.

این روزنامه خاطرنشان کرد که نبرد بر سر اراضی و تپه‌های جنوب الخلیل است، در دهه هشتاد قرن گذشته زمانی آغاز شد که مقامات اسرائیلی خواستار مصادره چندین منطقه در کرانه باختری شدند تا از آنها برای آموزش و اهداف نظامی استفاده شود.

وی گفت که اسرائیل منطقه موسوم به “مصافر یاتا” را – که مساحتی حدود ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ هکتار را پوشش می دهد – به عنوان منطقه تیراندازی و آموزش ارتش اسرائیل تعیین کرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، مدافعان حقوق بشر در فلسطین و اسرائیل تاکید می‌کنند که هدف واقعی اسرائیل از ایجاد بسیاری از مناطق آموزشی نظامی، خالی کردن این مناطق از ساکنان عرب‌شان و تشدید کنترل اسرائیل بر سرزمین‌های اشغالی فلسطین است و اشاره می‌کنند که اسرائیل از این مناطق به عنوان آموزش نظامی، برای باز کردن راه برای گسترش شهرک های صهیونیستی که جامعه بین المللی آن را غیرقانونی می داند، استفاده کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »