... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 12:19 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بنت: برای حل‌ و فصل مسئله هسته‌ای ایران، دیپلماسی را ترجیح میدهیم

بنت: اسرائیل برای بن‌بست به وجود آمده بر سر راه حل و فصل مسئله برنامه هسته‌ای ایران، راهکاری «دیپلماتیک» را ترجیح می‌دهد.

سیاست شرق _ نخست‌وزیر اسرائیل در نشست خبری با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که دیپلماسی را برای حل‌ و فصل مسئله هسته‌ای ایران ترجیح می‌دهد اما “حق خود” برای اقدام مستقل در این زمینه را محفوظ می‌داند.

به نقل از رویترز، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، گفت که اسرائیل برای بن‌بست به وجود آمده بر سر راه حل و فصل مسئله برنامه هسته‌ای ایران، راهکاری «دیپلماتیک» را ترجیح می‌دهد اما می‌تواند در این رابطه مستقیما نیز وارد عمل شود.

رویترز همچنین به نقل از بنت نوشت: اسراییل حق دفاع از خود و اقدام علیه ایران را برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای آن دارد، در صورتی که جامعه بین‌المللی نتواند در بازه زمانی مشخصی این کار را بکند.

بنت همچنین مدعی شد: ما بر خطر تداوم پیشرفت ایران در مسیر دست‌یابی به سلاح اتمی و تضعیف و گمراه کردن جامعه بین‌المللی تاکید می‌کنیم.

بنا به برخی از گزارش‌ها، اسرائیل تنها کشور دارای سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است که هرگز به صورت علنی در اختیار داشتن چنین سلاح‌هایی را تایید نکرده است. این کشور همچنین تاکنون به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، «ان‌پی‌تی» نپیوسته است

نتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »