... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 8:53 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نخست وزیر عراق: ما به نیروهای خارجی نیاز داریم

سیاست شرق _ محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مصاحبه با وال استریت ژورنال که روز یکشنبه منتشر شد، از حضور نیروهای آمریکایی در کشورش دفاع کرد و هیچ جدول زمانی برای خروج آنها تعیین نکرد.
آقای سودانی در اولین مصاحبه خود با یک رسانه آمریکایی از زمان روی کار آمدن در ماه اکتبر ، با اشاره به نیروهای آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی که به واحدهای عراقی در مقابله با داعش آموزش می دهند و به آنها کمک می کنند ، گفت: “ما فکر می کنیم که به نیروهای خارجی نیاز داریم.” 

 وی همچنین افزود: نابودی داعش به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی که اکتبر گذشته به قدرت رسید، به وال استریت ژورنال گفت که قصد دارد در ماه آینده یک هیئت بلندپایه را برای مذاکره با مقامات آمریکایی به واشنگتن بفرستد.

نخست وزیر عراق افزود: بغداد مایل است روابطی مشابه با واشنگتن داشته باشد که عربستان سعودی و سایر کشورها از آن برخوردار هستند.  

سودانی به این روزنامه گفت: من این موضوع را غیرممکن نمی‌دانم که ببینم عراق روابط خوبی با ایران و آمریکا دارد.

نیروهای نظامی آمریکایی بعد از ساقط کردن صدام دیکتاتور عراق در سال اسفند ۱۳۸۱ ( ۲۰۰۳ میلادی) در پایگاه های مختلف در عراق مستقر شدند.

به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در ترور و به شهادت رساندن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس جانشین حشد الشعبی عراق و همراه آنان در فرودگاه بین المللی بغداد، پارلمان این کشور با تصویب قانونی خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد.   

با این حال، اعلان مواضع السودانی که مورد حمایت گروههای شیعه عراقی است، حاکی از حرکت وی در مسیر نخست وزیر سابق، مصطفی الکاظمی، جهت بهبود روابط با کشورهای عربی منطقه و آمریکا است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »