... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 3:49 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اقدام خصمانه وزارت خارجه آمریکا علیه سپاه پاسداران

یک حساب توییتری وابسته به وزارت خارجه آمریکا، برای کسب اطلاعات از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جایزه تعیین کرده است.

سیاست شرق _ یک حساب توییتری وابسته به وزارت خارجه آمریکا، برای کسب اطلاعات مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جایزه تعیین کرده است.

حساب توییتری «برنامه پاداش برای عدالت» وزارت خارجه آمریکا در توییتی یکشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد به افرادی که از شبکه مالی سپاه ایران اطلاعاتی داشته باشند، ۱۵ میلیون دلار جایزه پرداخت خواهد کرد.

در این توییت آمده است که نیروی قدس سپاه پاسداران ایران از ابزارهای مختلف مالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کند.

بر اساس « برنامه پاداش برای عدالت» یا RFJ ، که از سال ۱۹۸۴ برقرار شده است، وزارت امور خارجه آمریکا برای هرگونه اطلاعاتی از گروهها یا افرادی که به نوعی با لیست گروههای تروریستی اعلامی از سوی آمریکا در ارتباط بوده یا:

  • منجر به دستگیری یا محکومیت هر کسی می شود که برنامه ریزی، ارتکاب، کمک یا تلاش برای اقدامات بین المللی علیه افراد یا دارایی های ایالات متحده شود.
  • از وقوع چنین اعمالی جلوگیری می کند.
  • منجر به شناسایی یا مکان یک رهبر کلیدی از چنین گروههایی شود
  • تامین مالی آنها را مختل کند

مبالغی را تحت عنوان پاداش پرداخت خواهد نمود.

طبق این برنامه، وزیر امور خارجه مجاز است در صورتی که تشخیص دهد که برای مبارزه با اقدامات آنها یا دفاع از ایالات متحده مبلغ بیشتری لازم است، پاداشی بیش از ۲۵ میلیون دلار پرداخت کند.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، تا به امروز، RFJ بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به بیش از ۱۰۰ نفر پرداخت کرده است.

این اقدام دولت آمریکا پس از تصویب قطعنامه شورای حکام علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، نشانه افزایش تنش در فضای کنونی است که مذاکرات ایران با قدرت های بزرگ، دچار رکود شده است.

« برنامه پاداش برای عدالت»، تاکنون برای اطلاعات مهم و مرتبط با برنامه اتمی کره شمالی، حزب الله لبنان، شهروندان ربوده شده آمریکایی، هکرهای ضد آمریکایی. و غیره جایزه تعیین کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »