... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 0:57 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان ملل، فرستادن پناهجویان توسط انگلیس به رواندا را محکوم کرد

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، طرح بریتانیا برای فرستادن پناهجویان به رواندا را محکوم کرد.

سیاست شرق _ دادگاه عالی بریتانیا روز دوشنبه از طرح دولت برای اخراج پناهجویان به رواندا حمایت کرد، این در حالی که سازمان ملل این اقدام را یک اقدام فاجعه بار ارزیابی کرد.

به نقل از الجزیره، هم دادگاه استیناف و هم دادگاه عالی دادخواست های لحظه آخری علیه طرح جنجالی دولت بریتانیا برای اخراج مهاجران غیرقانونی وارد شده جهت اعزام به رواندا در آستانه اولین پروازهای برنامه ریزی شده را رد کرده اند.

علیرغم انتقاد حامیان حقوق بشر، سازمان ملل، کلیسای انگلیکن و حتی خانواده سلطنتی بریتانیا، به نظر می رسد دولت نخست وزیر بوریس جانسون مصمم به جلوگیری از عبور غیرقانونی کانال مانش است که علیرغم وعده های مکرر پس از برگزیت در حال افزایش است.

یک قاضی در دادگاه استیناف لندن گفت: «این درخواست تجدیدنظر رد شده است» که علیه پروژه دولت محافظه کار جانسون با هدف توقف عبور غیرقانونی از کانال مانش ارائه شده بود.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، طرح بریتانیا برای فرستادن پناهجویان به رواندا را محکوم کرد و گفت که “همه چیز اشتباه” است و یک سابقه “فاجعه بار” ایجاد کرده است. 

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰ مهاجر غیرقانونی از کانال مانش عبور کرده اند تا با قایق های کوچک، خود را به سواحل بریتانیا برسانند که نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است که رکوردی محسوب می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »