... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۰۳ تیر ۱۴۰۱ - 1:00 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نشست خبری وزرای خارجه ترکیه و اسرائیل در آنکارا

چاووش اوغلو: گفت‌وگوی مثبت میان ترکیه و اسرائیل را که تازه شروع شده، با اقدامات ملموسی پیش رفته و به‌زودی بازدیدهای متقابل در سطوح عالی انجام خواهند داد.

سیاست شرق _ مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی نشست مشترک خبری با یائیر لاپید، همتای اسرائیلی خود در آنکارا گفت: فعالیت‌ها برای افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک ما به سطح سفارت را آغاز کردیم.

به نقل از آناتولی ، وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که طرفین در دیدارهای دوجانبه و بین هیات‌ها تایید کرد‌ند که تمایل دارند گفت‌وگوی مثبت میان ترکیه و اسرائیل را که تازه شروع شده، با اقدامات ملموسی پیش ببرند و به‌زودی بازدیدهای متقابل در سطوح عالی انجام خواهند داد.

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه نیز، تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگو کرد و در مورد آنچه هماهنگی‌های امنیتی جاری عنوان شده، گفتگو کرد.

به نقل از المانیتور، لاپید در سخنانی مدعی شد که سرویس‌های امنیتی ترکیه تلاش‌های ماموران ایرانی در ۱۷ ژوئن را برای ربودن سفیر سابق اسرائیل و همسرش در سفر گردشگری به استانبول خنثی کردند.

سفر وزیرخارجه اسراییل به ترکیه، در ادامه روند عادی سازی روابط بین آنکارا و تلاویو است که پس از برکناری بنیامین نتانیاهو، شتاب گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »