... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ تیر ۱۴۰۱ - 10:09 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش خطیب‌زاده به عملیات روانی اسرائیل در ترکیه علیه ایران

خطیب زاده: کشور همسایه ما ترکیه بخوبی می‌داند ادعاهای فرستاده رژیم دروغگو و تروریست صهیونیستی تا چه میزان بی‌اساس بوده و انتظار می‌رود در مقابل این ادعاهای تفرقه‌افکنانه سکوت نکند.

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عملیات روانی رژیم‌صهیونیستی در ترکیه علیه ایران گفت: پاسخ ایران به خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود.

به نقل از ایرنا ، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متاسفانه از حدود یک هفته پیش یک عملیات روانی برای مشغول کردن رسانه‌ها به سناریوهای ساختگی با استفاده از اطلاعات نادرست و جهت‌دار جهت مهیا کردن فضا برای طرح سناریوی فرافکنانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شروع شده بود.

خطیب‌زاده تصریح کرد: کشور همسایه ما ترکیه بخوبی می‌داند ادعاهای فرستاده رژیم دروغگو و تروریست صهیونیستی تا چه میزان بی‌اساس بوده و انتظار می‌رود در مقابل این ادعاهای تفرقه‌افکنانه سکوت نکند. این رژیم بارها نشان داده است تا چه میزان غیرقابل اعتماد است.پاسخ ایران به خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود.

وی با تاکید مجدد بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی همیشه بصورت قطعی، مقتدرانه و بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود، اظهار داشت: مظلوم‌نمایی‌های نمایشی این رژیم تروریست را کسی جز خودش باور نمی‌کند و اگر به ظاهر نیز طرف‌هایی بر اساس مصلحت‌اندیشی زودگذر، نمایشی از همراهی داشته باشند، اما در واقع می‌دانند با چه رژیم خطرناکی روبرو هستند.

طی هفته اخیر، گزارش هایی از سوی رسانه ها و مقامات اسرائیلی مبنی بر این که، ایران قصد دارد که شهروندان اسراییلی را در ترکیه مورد هدف قرار دهد و یا قصد ایران برای ربودن توریست های اسراییلی ، منعکس شد. در همین رابطه، برخی خبرگزاری ها، خبرهای تأییدنشده ای را مبنی بر دستگیری تعدادی از شهروندان ایرانی در ترکیه گزارش نمودند.

سخنان لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در نشست خبری خود با وزیر امور خارجه ترکیه، از همکاری های امنیتی با ترکیه خبر داد تا توریست های اسراییلی را از برخی تهدیدها محافظت کند.

در همین رابطه، سعید خطیب‌زاده سخنتگوی وزارت امورخارجه ایران، در واکنش به اتهامات و ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آنکارا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترک را مضحک و در چهارچوب یک سناریوی از پیش طراحی شده برای تخریب روابط دو کشور مسلمان توصیف کرد .

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »