... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - 7:37 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رییس سازمان انرژی اتمی: ماهیت اصلی که برجام برای آن متولد شد، نمی تواند مجدد زنده شود

سیاست شرق _ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در مذاکرات اخیر هسته‌ای‌ طرف غربی دوباره پرونده ‌PMD را باز کرده‌اند، گفت: نکته مسلم این است که ماهیت اصلی که برجام برای آن متولد شد، نمی‌تواند مجدد زنده شود.

به نقل از تسنیم ، محمد اسلامی شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامی داشت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی در امامزاده هارونیه اصفهان، با اشاره به اینکه دلایلی باید وجود داشته باشد تا بتوان آن ادعا را مورد بررسی قرار داد، افزود: هر بار یک نقطه ای از ایران همچون لویزان، جنوب تهران و منطقه پارچین به آژانس هسته ای به عنوان مرکز فعالیت هسته ای ایران معرفی و در نهایت به “مذاکرات هسته ای” منجر شد. تا کنون سران زیادی در ادوار مختلف همچون حسن روحانی، علی لاریجانی، سعید جلیلی و محمد جواد ظریف دبیر امنیت ملی بوده اند که در این ۲۰ سال مذاکره کردند و در نهایت تبدیل به یک سند معامله ای با ” برجام” شد.

وی ادامه داد: به طور واضح در این سند موارد ادعایی و اتهامات کار پنهان و نظامی( pmd) با یک شرح بسته شده (ابعاد احتمالی انرژی هسته ای) و تعهدی از طرف آژانس در قبال نداشتن فعالیت هسته ای ایران و برداشتن همه تحریم ها علیه ایران شرط شده است.

اسلامی گفت: گزارش های آژانس هسته ای به شورای حکام و از شورای حکام به سازمان امنیت ملی و از سازمان امنیت ملی برای قطع نامه صادر شده که در طول این سالها این مسیر تاریخی مدام تکرار شده است.

وی تصریح کرد: در مذاکرات اخیر، بار دیگر همین موارد پی.ام.دی که قبلا پرونده اش بسته شده را مطرح کرده اند. نکته مسلم این است که ماهیت اصلی که برجام برای آن متولد شد نمی تواند مجدد زنده شود، زیرا برای همه این موارد قبلا جمع بندی صورت گرفته است. امیدواریم تیم مذاکره کننده با استدلال های قوی، این شر را از سر ملت بردارد و کشور در مسیر پیشرفت و توسعه گام های مستحکمی بردارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »