... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - 9:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

ادعای جدید آمریکا: نیروهای نظامی ایرانی در کریمه حضور دارند

پرایس: ارزیابی ما این است که ... پرسنل نظامی ایرانی در در کریمه حضور دارند و به روسیه در عملیات کمک می کنند.

سیاست شرق _ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که پرسنل نظامی ایران، در کریمه نیز حضور دارند.

به نقل از الجزیره، پرایس طی یک نشست خبری افزود: «ما می توانیم تأیید کنیم که پرسنل نظامی روسیه مستقر در کریمه، پهپادهای ایرانی را برای حمله به سراسر اوکراین، از جمله در کیف در روزهای اخیر، هدایت و استفاده می کنند».

او همچنین مدعی شد: ارزیابی ما این است که … پرسنل نظامی ایرانی در در کریمه حضور دارند و به روسیه در عملیات کمک می کنند.

مقامات آمریکایی پیشتر ضمن متهم نمودن ایران به همکاری نظامی با روسیه مدعی شده بودند که روسیه هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر ۶، شاهد ۱۲۹ و شاهد ۱۹۱ ایرانی را در اوت گذشته دریافت کرده است که ایران دائماً آن را رد می کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، این اطلاعات را تکذیب کرد و گفت که ما «همکاری دفاعی با روسیه داریم، اما این سیاست ما نیست که سلاح برای استفاده علیه اوکراین بفرستیم. سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز از اوکراین خواهان ارائه مستندات در این رابطه شده است.(بیشتر بخوانید)

رسانه های آمریکایی حتی مدعی شده بودند که روسیه از ایران، موشک های میانبرد ذولفقار دریافت نموده است، مسئله ای که در ادامه موج حملات تبلبغاتی علیه ایران تعبیر می شود.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »