... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 1:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دولت هند، استفاده از پلاستیک یکبار مصرف را ممنوع کرد

دولت هند با اعلام این ممنوعیت، تقاضای شرکت‌های مواد غذایی، نوشیدنی و کالاهای مصرفی را برای توقف محدودیت برای جلوگیری از ایجاد اختلال در تولید خود را رد کرد.

سیاست شرق _  هند برای مقابله با تشدید آلودگی های محیط زیست، در کشوری که خیابان های آن پر از زباله های مختلف پلاستیکی است ، ممنوعیت پلاستیک های یکبار مصرف را بر روی اقلام مختلف از نی گرفته تا پاکت سیگار اعمال کرد.

به نقل از هندوستان تایمز، دولت هند روز جمعه، با اعلام این ممنوعیت، تقاضای شرکت‌های مواد غذایی، نوشیدنی و کالاهای مصرفی را برای توقف محدودیت برای جلوگیری از ایجاد اختلال در تولید خود را رد کرد.

هند سالانه حدود ۱۴ میلیون تن پلاستیک مصرف می کند و فاقد سیستم سازماندهی شده برای مدیریت زباله های پلاستیکی است که منجر به ریختن زباله های گسترده می شود.

خیابان‌های سراسر شهرهای هند، مملو از کالاهای پلاستیکی مستعمل است که در نهایت زهکشی‌ها، رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها را آلوده می کند.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در بیانیه ای اعلام کرد، ممنوعیت اقلام پلاستیکی یکبار مصرف هند شامل نی، کارد و چنگال، فیلم های بسته بندی، چوب های پلاستیکی برای بادکنک، آب نبات و بستنی و پاکت های سیگار و سایر محصولات است.

پپسی، کوکاکولا، پارل آگرو هند، دابور و آمول برای معافیت نی از این ممنوعیت لابی کرده بودند.برای آرام کردن مصرف‌کنندگان، دولت در حال حاضر کیسه‌های پلاستیکی را معاف کرده است، اما از تولیدکنندگان و واردکنندگان خواسته است تا ضخامت آن را برای ترویج استفاده مجدد افزایش دهند.به غیر از شرکت‌های مواد غذایی و نوشیدنی و کالاهای مصرفی، تولیدکنندگان پلاستیک نیز از ممنوعیت شکایت کرده‌اند که می‌گویند زمان کافی برای آماده شدن برای این محدودیت را به آنها نداده است.

برخی از کارشناسان معتقدند که اجرای این ممنوعیت ممکن است دشوار باشد. دولت تصمیم گرفته است تا مراکز کنترلی را برای نظارت و بررسی هرگونه استفاده، فروش و توزیع غیرقانونی محصولات پلاستیکی یک‌بار مصرف ایجاد کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »