... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 5:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر رئیس جمهور بلاروس به چین

لوکاشنکو روز دوشنبه ۴ دسامبر (۱۳ آذر) با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد و محور گفت‌و‌گوها پیرامون امور "تجارت، اقتصاد، سرمایه‌گذاری و همکاری بین‌المللی" خواهد بود.

سیاست شرق _ الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، که به به پکن سفر کرده است، با همتای خود شی جین پینگ، رئیس جمهور، دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

 الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس سفری دو روزه از یکشنبه سوم دسامبر (۱۲ آذر) به پکن داشته است، تا دومین دیدار خود را در سال جاری، با رییس جمهور چین داشته باشد.

به گفته دفتر ریاست جمهوری بلاروس، لوکاشنکو روز دوشنبه ۴ دسامبر (۱۳ آذر) با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد و محور گفت‌و‌گوها پیرامون امور “تجارت، اقتصاد، سرمایه‌گذاری و همکاری بین‌المللی” خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها همکاری نظامی فزاینده یکی از موضوعات مورد گفت‌وگو طرفین است.

رئیس جمهوربلاروس، در پایان ماه فوریه سال جاری میلادی نیز به پکن سفر کرده بود.

محور گفت‌وگوهای او در آن زمان با شی جین پینگ در زمینه حمله روسیه به اوکراین بود. لوکاشنکو در آغاز سال جاری به وضوح “حمایت بدون محدودیت” خود را از تلاش‌های چین در زمینه میانجی‌گری در جنگ اوکراین، اعلام کرد.

لی شانگفو، وزیر دفاع چین نیز در ماه اوت سال جاری به بلاروس سفر کرده بود. به گفته لی، دیدار او با مقامات بلاروس به منظور “هماهنگی نزدیک‌تر در امور نظامی” با این کشور اروپای شرقی بوده است.

دفتر ریاست جمهوری در مینسک در مورد بحث احتمالی  لوکاشنکو با شی جین پینگ پیرامون وضعیت اوکراین، در حال حاضر اطلاع‌رسانی نکرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »