... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 11:24 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بلومبرگ: مایک جانسون، رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا شد

مایک جانسون ۵۱ ساله از طرفداران دونالد ترامپ و از جناح تندروی جمهوری‌خواهان و مخالف ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین در جنگ با روسیه است.

سیاست شرق _ مایک جانسون، ۵۱ ساله و از طرفداران سرسخت دونالد ترامپ، به عنوان رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان انتخاب شد.
به نقل از بلومبرگ، پس از هفته‌ها جنگ قدرت در داخل حزب جمهوری‌‌خواهان آمریکا، بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۵ اکتبر به وقت محلی، سرانجام اعضای این حزب بر سر انتخاب ریاست کنگره به توافق رسیده و مایک جانسون را برای این پست انتخاب کردند.
او  توانست ۲۲۰ رأی مثبت در مقابل ۲۰۹ رأی منفی به دست آورد.
مایک جانسون ۵۱ ساله از طرفداران دونالد ترامپ و از جناح تندروی جمهوری‌خواهان و مخالف ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین در جنگ با روسیه است. او از این پس سومین فرد قدرتمند در سیاست آمریکا پس از رییس جمهور و معاون او خواهد بود.
جانسون حقوقدان است و پیشتر مجری رادیو بوده و نماینده ایالت لوئیزیانا و چهارمین نامزد ریاست مجلس نمایندگان بود.
رییس پیشین، کوین مک‌کارتی در اقدامی که در تاریخ آمریکا سابقه نداشت، اوایل ماه اکتبر با رأی اکثریت نمایندگان از این سمت برکنار شد. از آن زمان کنگره امریکا در بحران و بلاتکلیفی به سر می‌برد.

مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در اولین اظهار نظر خود گفت: اولین لایحه ای که من به مجلس ارائه خواهم کرد، در حمایت از دوست عزیزمان اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »