... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - 1:26 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

سفر وزیرامورخارجه آذربایجان به تهران

امیرعبداللهیان: روابط در مسیر درست خود تداوم دارد. سفر آقای الهام علی اف به تهران در دستور کار مشترک قرار گرفت.

سیاست شرق _ جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان که در نخستین سفرش در دولت سیزدهم امروز (دوشنبه) ۱۳ تیر ماه به تهران سفر کرده، با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به نقل از فارس، وزرای خارجه دو کشور پس از مراسم استقبال گفت‌وگوهای خود را آغاز کردند.

حسین امیرعبداللهیان، در رابطه با سفر وزیرخارجه آذربایجان، در توئیتی نوشت:« با برادرم بایراموف گفت و گوی مهم و دوستانه داشتیم.مباحث دوجانبه،منطقه ای و بین‌المللی بررسی و بر حل و فصل مسالمت آمیز قره باغ بر اساس اصول حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت تاکید شد. روابط در مسیر درست خود تداوم دارد. سفر آقای الهام علی اف به تهران در دستور کار مشترک قرار گرفت.»

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف، وزرای خارجه ایران و آذربایجان در تهران(۱۲ تیر ۱۴۰۱)

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴ اردیبهشت ماه در یک گفتگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، پارلمانی و اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور رایزنی و تبادل نظر کردند و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگو اعلام کرد که بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان اول دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری یک روزه به باکو داشت و ضمن دیدار با الهام علی اف با همتای خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در دیدار امیرعبداللهیان و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی گفت که در آینده‌ای نزدیک به تهران سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان ، بر دعوت آقای رئیسی از همتای آذربایجانی، برای سفر به تهران مجددا تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »