... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 7:55 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

خلیل زاد: امریکا نمی‌داند با طالبان چه کار کند

خلیل زاد: هنوز سؤال بزرگی مطرح است که آیا باید آن‌ها را در آغوش بگیریم یا باید به آن‌ها فشار وارد کرده و منزویشان کنیم.

سیاست شرق _ زلمی خلیل زاد نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان می گوید که امریکا نمی‌داند با طالبان چه کار کند.

به نقل از یورونیوز ، خلیل‌زاد گفت که آمریکا هنوز با این چالش مواجه است که با طالبان چه کار کند. او گفت: «هنوز سؤال بزرگی مطرح است که آیا باید آن‌ها را در آغوش بگیریم یا باید به آن‌ها فشار وارد کرده و منزویشان کنیم.»

خلیل‌زاد در حالی پس از مدت‌ها سکوت عمل‌کرد طالبان را نشانه رفته است که همچنان انتقادهای زیادی از روند مذاکراتی که او به نمایندگی از آمریکا با طالبان انجام داد مطرح می‌شود.

خلیل‌زاد در خصوص تحصیل دختران افغان و ممانعت طالبان از ادامه تحصیل آن‌ها گفت: «همه مقام‌های طالبان مخالف تحصیل دختران نیستند بلکه برخی از آن‌ها به صورت علنی از آموزش دختران دفاع کرده‌اند.»

او اگرچه بر این نکته تصریح کرد که در مواردی مانند تحصیل دختران، بحث‌‎های جدی در میان طالبان در جریان است اما گفت که بعید است بزودی تغییری در این سیاست طالبان دیده شود.

نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان همچنین گفت که بخش‌هایی از توافقنامه آمریکا با طالبان به‌ویژه در مورد ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان عملی نشده است. از همین رو او خطاب به طالبان گفت: «بیایید کار ناتمام را تمام کنیم.» البته طالبان گفته است که به توافق دوحه پایبند بوده و بخش‌های مربوط به خود را اجرا کرده است.

خلیل‌زاد ۲ ماه پس از تسلط طالبان بر افغانستان و پس از انتقادات گسترده از وی، در اکتبر ۲۰۲۱ از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »