... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 8:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار بلینکن با سیسی در قاهره

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه درباره تلاش ها برای پایان دادن به درگیری در غزه، تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی و ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها گفتگو کردند.

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در سفر به قاهره، با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، عبدالفتاح السیسی، دیدار کرد.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه درباره تلاش ها برای پایان دادن به درگیری در غزه، تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی و ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها گفتگو کردند.

احمد فهمی، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر در مصاحبه‌ای گفت، بلینکن که به عنوان بخشی از یک سفر منطقه‌ای برای تحکیم آتش‌بس میان اسرائیل و حماس وارد قاهره شد.

فهمی گفت که سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر در این نشست حضور داشتند که در آن به نیاز به حل و فصل همه جانبه مسئله فلسطین که ثبات پایدار را تضمین می کند، پرداخته شد.

بنا به گفته این مقام مصری، سیسی بر تلاش های مصر برای ارائه کمک های بشردوستانه به غزه با همکاری سازمان ملل متحد و سایر آژانس های امدادی تاکید کرد و بر اهمیت آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کرد.

سفر بلینکن به قاهره، به دنبال توقفی در عربستان سعودی در روز دوشنبه صورت گرفت. وی همچنین قرار است در طول سفر خود از قطر، اسرائیل و کرانه باختری بازدید کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »