... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - 11:40 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فیصل بن فرحان: منزوی کردن سوریه کارساز نیست 

سیاست شرق _ وزیر خارجه عربستان، روز سه‌شنبه در لندن گفت افزایش تعامل با سوریه ،ممکن است راه را برای بازگشت این کشور به اتحادیه عرب هموار کند.

به نقل از رویترز، شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، در عین حال گفت که هرچند روابط پس از بیش از یک دهه، بهتر شده است، اما در حال حاضر برای گفت‌وگو درباره این موضوع خیلی زود است.

وزیرخارجه عربستان تاکید کرد که اجماع در جهان عرب در حال ایجاد است که منزوی کردن سوریه کارساز نیست و گفتگو با دمشق ضروری است.

وی به خبرنگاران گفت که تعامل برای رسیدگی به نگرانی‌ها ضروری است و این ممکن است در نهایت منجر به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و غیره شود. اما در حال حاضر، فکر می‌کنم برای بحث در این مورد خیلی زود است.

پس از آغاز اعتراضات داخلی و درگیری گروههای شبه نظامی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه علیه دولت مرکزی در سال ۲۰۱۱ ، که منجر به درگیری های خونین در این کشور گردید، اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورد و بسیاری از کشورهای عربی نمایندگان خود را از دمشق خارج کرد.

با این خال، با شکست داعش و گروههای شبهه نظامی مورد حمایت دیگر کشورهای مخالف بشار اسد، وضعیت در سوریه رو به بهبود گذاشت و بیشتر خاک این کشور، تخت تسلط دولت مرکزی قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »