... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - 10:14 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

بنی گانتز: در حال ایجاد ساختار امنیتی منطقه‌ای هستیم

بنی گانتز: توافق ابراهیم نیز به ما این امکان را می‌دهد که روابطمان را با شرکای منطقه‌ای خود در زمینه امنیت، تجارت، نهادها و امور غیرنظامی بهبود بخشیم.

سیاست شرق _ بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل که به آمریکا سفر کرده است با اشاره به توافق‌های عادی‌سازی روابط اسرائیل با برخی از کشورهای عربی، گفت: در حال ایجاد ساختار امنیتی منطقه‌ای هستیم.

به نقل از آناتولی، وی گفت: توافق ابراهیم نیز به ما این امکان را می‌دهد که روابطمان را با شرکای منطقه‌ای خود در زمینه امنیت، تجارت، نهادها و امور غیرنظامی بهبود بخشیم.

گانتز با اشاره به اینکه آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ اسرائیل را نیز در حوزه فعالیت فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) قرار داده، افزود: ما از آن به عنوان یک چتر استراتژیک استفاده می‌کنیم. پس از امضای توافق نامه‌های عادی سازی، صدها جلسه و گفتگو با شرکای منطقه‌ای خود برگزار کردیم.

وی مدعی شد: اسرائیل و شرکای آن در منطقه منافع مشترکی در تامین امنیت دریایی، آزادی تجارت، دفاع هوایی و تقویت امنیت سایبری دارند. از زمان امضای توافقنامه ابراهیم، ​​اسرائیل حداقل در ۱۰ رزمایش نظامی بین المللی با مشارکت شرکای منطقه‌ای خود شرکت کرده است.

گانتز با بیان اینکه روابط گسترده اسرائیل با آمریکا می‌تواند به عنوان یک پل استفاده شود، در اظهاراتی مدعی شد: اسرائیل کشورهای منطقه را تهدید نمی‌کند، اما ایران این کار را می‌کند. اکنون شاهد فعالیت‌های مخرب این کشور در منطقه هستیم تصور کنید در صورت داشتن توان هسته‌ای چه خواهند کرد. بنابراین ما نمیتوانیم اجازه دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

وزیر دفاع رژیم صهیونسیتی با بیان این ادعا که ایران «تهدیدی برای جهان، منطقه و اسرائیل» است، گفت: عربستان و امارات متحده عربی نیز از حملات ایران آسیب می‌بینند.

بنی گانتز همچنین با رد «راه حل دو دولتی» بر اساس مرزهای ۱۹۶۷، افزود: اسرائیل تنها اجازه تاسیس یک تشکیلات به فلسطینی‌ها و نه یک کشور مستقل را خواهند داد.

به گزارش سیاست شرق ، جوبابدن رییس جمهور آمریکا در سفر به کرانه باختری رود اردن و دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، حمایت آمریکا را از طرح دو دولت اعلام کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »