... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - 3:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هفتمین اجلاس آستانه با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران

نشست و مذاکرات آستانه در تهران با حضور روسای جمهور سه کشور در تهران در حالی برگزار شد، که سه کشور همواره به حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید داشته اند‌.

سیاست شرق _ هفتمین اجلاس آستانه شامگاه سه شنبه (۲۸تیر) با میزبانی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

نشست و مذاکرات آستانه در تهران با حضور روسای جمهور سه کشور در تهران در حالی برگزار شد، که سه کشور همواره به حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید داشته اند‌.

تداوم اجلاس آستانه و حضور مقامات ارشد سه کشور ایران، روسیه و ترکیه ، نشان از اهمیت تحولات سوریه برای هر سه کشور دارد.

مذاکرات آستانه، با ابتکار عمل ایران و روسیه و همراهی ترکیه در سال ۲۰۱۷ با هدف حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به شش سال جنگ، آوارگی و ویرانی در این کشور آغاز شد.

دور اول نشست آستانه یا نشست صلح سوریه در ژانویه ۲۰۱۷ با حضور ایران، روسیه و ترکیه در قزاقستان برگزار شد.این سه کشور تاکنون هجده بار مذاکرات آستانه را با هدف بررسی مسائل بشردوستانه، تقویت اعتماد و هماهنگی برای انجام اقداماتی در راستای توسعه روند صلح و حل و فصل بحران سوریه برگزار کرده‌اند. در همه این مذاکرات بر لزوم حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و ادامه روند آتش بس تاکید شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »