... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - 11:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رییس سرویس مخفی انگلیس: غرب باید در اوکراین برنده شود، زیرا رهبری چین از نزدیک جنگ را دنبال می کند

مور: رهبری چین از نزدیک جنگ [اوکراین]را دنبال می کند تا در مورد چگونگی دستیابی به هدف خود برای تسلط بر تایوان درس بگیرد.

سیاست شرق _ رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس می گوید که غرب باید در اوکراین “برنده” شود، زیرا رهبری چین از نزدیک جنگ را دنبال می کند تا در مورد چگونگی دستیابی به هدف خود برای تسلط بر تایوان درس بگیرد.

ریچارد مور، مدیر MI6 در مصاحبه با شبکه سی ان ان (CNN) گفت: “این یکی از دلایلی است که باعث می شود ما آنقدر در مورد اوکراین سخت گیری کنیم … و به اوکراینی ها کمک می کنیم تا پیروز شوند، یا حداقل از موضع قدرت مذاکره کنند.”

وی در اولین مصاحبه عمومی خود در خاک یک کشور خارجی، افزود: به این دلیل است که شی جین پینگ مانند یک شاهین به این موضوع نگاه می کند.

مور در گفتگوی با جیم اسکیوتو از سی‌ان‌ان در انجمن امنیتی آسپن، افزود که شی جینگ پینگ، «تصمیم و قدرت آمریکا را دست کم می‌گیرد و ممکن است او را به اشتباه محاسباتی سوق دهد».

او گفت که معتقد نیست جنگ بین چین و غرب اجتناب ناپذیر است، اما او گفت که غرب باید عواقب ناگواری را که در صورت حمله به تایوان به پکن وارد می شود، به وضوح بیان کند.

او گفت: «به وضوح باید راه‌هایی برای پیام‌رسانی با شفافیت و به‌کارگیری نوعی بازدارندگی که برای جلوگیری از این نوع اشتباه محاسباتی ضروری است، پیدا کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »