... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - 0:00 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ماهان ایر، هواپیمای خطوط هوایی روسیه را در تهران ، تعمیر می کند

آئروفلوت تایید کرد که یکی از هواپیماهای خود را برای تعمیر و نگهداری به ایران فرستاده است .

سیاست شرق _ وب سایت خبری روسی RBC ، امروز دوشنبه گزارش داد ، در بحبوحه تحریم های غرب، علیه خطوط هوایی روسیه که نه تنها پروازها به روسیه و از روسیه را ، ممنوع می کند، بلکه تعمیر و نگهداری هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی روسیه را نیز ممنوع کرده است، بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه آئروفلوت، مجبور شده، یکی از هواپیماهای ایرباس A330-300 خود را برای تعمیر به ایران بفرستد. 

طبق این گزارش، برای اولین بار است که یک ایرلاین روسی یکی از هواپیماهای خود را برای تعمیر به ایران می فرستد. طبق گزارش ها، هواپیمای A330-300 در ۵ آوریل (۱۶ فروردین) وارد تهران شد و کار تعمیرات آن توسط شرکت هواپیمایی ماهان ایر انجام می شود. 

“RBC گزارش داد که آئروفلوت تایید کرد که یکی از هواپیماهای خود را برای تعمیر و نگهداری به ایران فرستاده است و تاکید کرد که ماهان ایر “تجهیزات و امکانات لازم، گواهینامه ها و تجربه گسترده” را برای این کار دارد و انتظار دارد تعمیر و نگهداری در سطح بالایی و با کیفیت انجام شود.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، اتحادیه اروپا و ایالات متحده هر دو تحریم هایی را علیه صنعت هواپیمایی روسیه اعمال کردند. ممنوعیت استفاده هواپیماهای روسی از حریم هوایی خود و همچنین ممنوعیت فروش قطعات یدکی، نگهداری و بیمه هواپیماهای مورد استفاده توسط خطوط هوایی روسیه و الزام به اجاره، بگونه ای که شرکت‌های غربی به تمام اجاره‌های هواپیما به ناوهای روسی پایان دهند.

قوانین سختگیرانه، خطوط هوایی روسی را با چاره ای جز شروع به  جایگزینی هواپیماهای زمین گیر برای قطعات یدکی باقی نمی گذارد.

بنا به همین گزارش، در ژوئیه ۲۰۲۲، روسیه قراردادی را با ایران ، برای تامین تجهیزات و قطعات یدکی صنعت هوانوردی روسیه و همچنین تعمیر و نگهداری هواپیماهای روسی امضا کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »