... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
کپی شد!
0

یافته های مهم محققان درباره آبله میمون/ عوارض دردناک همراه با بستری

مقاله جدید گزارش می دهد که آبله میمون می تواند درد شدیدی ایجاد کند که بخش قابل توجهی از افراد مبتلا به این ویروس برای مدیریت درد نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

سیاست شرق _ بر اساس یک مقاله جدید که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، از ۵۲۸ بیمار مورد بررسی و تایید شده مبتلا به «آبله میمون» در ایالات متحده، ۹۵٪ آنها در تماس با همجنسگرایان بوده اند که با عوارضی دردناک همراه و منجر به بستری در بیمارستان شده اند‌.

به نقل از ان بی سی (NBC)، بر اساس اولین مقاله معتبر بررسی شده برای تجزیه و تحلیل مجموعه بزرگی از موارد این ویروس، شیوع جهانی «آبله میمون» در درجه اول، بین مردان همجنسگرا و غیرهمجنسگرا ایجاد شده است.

شیوع این بیماری که اپیدمیولوژیست ها معتقدند از ابتدای گردهمایی های همجنسگرایان تاکنون با افزایش نزدیک به ۱۶۰۰۰ مورد در سراسر جهان، نگران کننده است.

در حال حاضر متخصصان بیماری های عفونی، درک بهتری از مجاری غالب انتقال آبله میمون و همچنین الگوهای دوره بیماری معمولی هستند.

جنیفر نوزو، اپیدمیولوژیست در دانشگاه براون، درباره این مطالعه جدید که پنجشنبه در مجله نیوانگلند منتشر شد، گفت: «این داده‌ها به وضوح به این واقعیت اشاره می‌کنند که تا کنون عفونت‌ها تقریباً منحصراً در میان مردان همجنسگرا رخ می‌دهد.

نشانه های بالینی این عفونت‌ها نشان می‌دهد که انتقال جنسی، نه فقط تماس فیزیکی نزدیک، ممکن است به گسترش ویروس در این جمعیت کمک کند.»

کارشناسان می گویند: «این مطالعه بزرگ و چند کشوری کامل‌ترین مجموعه داده‌های بالینی و جمعیت‌شناختی را در مورد موارد «آبله میمون» در خارج از مناطق بومی ارائه می‌کند. در طول این شیوع هیچ کس در خارج از آفریقا بر اثر عفونت آبله میمون نمرده است و برای بسیاری از افراد، این بیماری نسبتاً خفیف است و بدون نیاز به مداخله پزشکی طی چند هفته خود به خود برطرف می شود.

با این حال، مقاله جدید گزارش می دهد که آبله میمون می تواند درد شدیدی ایجاد کند که بخش قابل توجهی از افراد مبتلا به این ویروس برای مدیریت درد نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

دکتر جیسون زوکر، متخصص بیماری‌های عفونی در گروه پزشکی دانشگاه کلمبیا گفت: ما بیمارانی را دیده‌ایم که درد شدید مقعدی دارند که هر بار که به دستشویی می‌روند بدتر می‌شود، درد ناحیه تناسلی با دفع ادرار و گلو درد در هر بار قورت دادن همراه است.

در ایالات متحده، موارد تایید شده آبله میمون در هفته های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و تا روز پنجشنبه به ۲۵۹۳ نفر رسیده است.

با افزایش نگرانی کارشناسان بیماری های عفونی مبنی بر بومی شدن این ویروس در ایالات متحده و سراسر جهان، دولت بایدن مورد انتقاد شدید فعالان و جامعه بهداشت عمومی قرار گرفت که سازمان های بهداشتی آن نتوانستند به سرعت کافی برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام کنند.

افزایش شدید اخیر در تشخیص‌های آبله میمون در ایالات متحده می‌تواند تا حدودی ناشی از افزایش آزمایش‌ها باشد، به‌ویژه پس از اینکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پنج شرکت آزمایش تجاری را در دو هفته گذشته وارد کردند.

کارشناسان بهداشت عمومی با توجه به دوره نهفتگی عفونت – مقاله جدید آن را هفت روز، با دامنه بین ۳ تا ۲۰ روز عنوان می کند.

آیا والدین باید نگران آبله میمون باشند؟

به گزارش سیاست شرق، طور معمول، آبله میمونی یک عفونت کمتر شدید و مسری نسبت به آبله است. از تماس طولانی مدت با حیوان یا انسان آلوده منتقل می‌شود. بیشتر از طریق تماس نزدیک با مایعات تنفسی، ضایعات و مایعات بدن پخش می‌شود.

بعد از اینکه در معرض آبله میمونی قرار گرفتید، ممکن است حدود ۶ تا ۱۳ روز طول بکشد تا علائم ایجاد شوند. اکثر مردم دیگر به طور معمول علیه آبله واکسینه نمی‌شوند، اما اگر در معرض آبله میمونی باشید، واکسن آبله ممکن است از شما محافظت کند.

علائم آبله میمونی در کودکان و بزرگسالان مشابه است. علائم اصلی عفونت ضایعات پر از مایع روی پوست هستند. با این حال، عفونت با آن برجستگی‌های آشکار شروع نمی‌شود. دوره تهاجم ویروس به بدن با تب، سردرد، تورم غدد لنفاوی، درد عضلانی و کمبود انرژی مشخص می‌شود. علائم آبله میمونی معمولاً طی دو تا چهار هفته برطرف می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »