... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - 3:07 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

زیر دریایی عظیم بلگورود، تحویل نیروی دریایی روسیه شد

بلگورود می تواند قابلیت‌های جدیدی را به ناوگان روسیه اضافه کند و در دهه آینده زمینه را برای بازگشت به صحنه‌های جنگ سرد در زیر اقیانوس ها را فراهم کند.

سیاست شرق _ نیروی دریایی روسیه بزرگترین زیردریایی شناخته شده جهان را تحویل گرفته است، چیزی که سازنده آن به عنوان یک کشتی تحقیقاتی معرفی می کند – اما آنچه دیگران می گویند سکویی برای جاسوسی و احتمالاً سلاح های هسته ای است.

به نقل از سی ان ان ، این زیردریایی ، اوائل ماه جاری به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شد.کارشناسان می گویند طراحی آن نسخه اصلاح شده زیردریایی موشک های هدایت شونده کلاس اسکار روسیه است که از نظر طولی، بزرگتر شده است تا در نهایت بتواند اولین اژدرهای رادارگریز مجهز به سلاح هسته ای جهان و تجهیزات جمع آوری اطلاعات را در خود جای دهد.

بلگورود می تواند قابلیت‌های جدیدی را به ناوگان روسیه اضافه کند و در دهه آینده زمینه را برای بازگشت به صحنه‌های جنگ سرد در زیر اقیانوس ها را فراهم کند و زیردریایی‌های آمریکایی و روسی یکدیگر را در حالت تنش ردیابی و شکار کنند.

بلگورود با بیش از ۱۸۴ متر (۶۰۸ فوت)، طولانی ترین زیردریایی اقیانوس پیمای امروز است — حتی از زیردریایی های بالستیک و موشک های هدایت شونده کلاس اوهایو نیروی دریایی ایالات متحده با طول ۱۷۱ متر (۵۶۹ فوت) بزرگتر است.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه تاس، زیردریایی بلگورود در سال ۲۰۱۹ شناور شد و انتظار می‌رفت در سال ۲۰۲۰ پس از آزمایش های مختلف به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شود، اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا این کار به تاخیر افتاد.

آنچه زیردریایی بلگورود را از هر یک از زیردریایی های هسته ای در ناوگان روسیه – یا در واقع از هر یک از زیردریایی های هسته ای که در هر نقطه از جهان کار می کنند – متمایز می کند، مأموریت آن است.

تاس گزارش داده است که این زیردریایی اژدرهای در حال توسعه Poseidon با قابلیت حمل کلاهک اتمی را حمل خواهد کرد که برای پرتاب از صدها مایل دورتر و عبور مخفیانه از سدهای دفاعی ساحلی با حرکت در امتداد کف دریا طراحی شده اند.

هم مقامات آمریکایی و روسی هر دو گفته اند که اژدرهای مگا می توانند کلاهک های چند مگاتونی را حمل کنند که باعث ایجاد امواج رادیواکتیو می شود که بخش هایی از خط ساحلی هدف را برای دهه ها غیرقابل سکونت می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »